A Haas csapatfőnöke, Gunther Steiner elárulta, hogy csapata elektromos rendszere totálisan leállt a garázsban a Brit Nagydíjon, így tíz körig azt sem tudták, merre vannak versenyautóik a pályán, ami pánikot okozott a mérnökök között.
A Haas csapatfőnöke, Gunther Steiner elárulta, hogy csapata elektromos rendszere totálisan leállt a garázsban a Brit Nagydíjon, így tíz körig azt sem tudták, merre vannak versenyautóik a pályán, ami pánikot okozott a mérnökök között.
„Volt egy problémánk az elektromos rendszerrel – minden leállt, nem volt adatunk, semmit nem láttak a mérnökök, mert minden meghalt” – mondta Steiner a futam után.
„Nem tudtál az autóra fókuszálni, de próbáltad visszahozni a telemetriát. Veszítettünk némi időt ekkor, mert Esteban (Gutierrez) akkor jött ki a bokszba száraz aszfaltra alkalmatos gumikért, és a probléma ekkor történt.”
„Nem tudtunk megfelelően kommunikálni, mert nem voltak GPS adataink, a rádiót is elvesztettük, aztán Romain (Grosjean) egy meghibásodás miatt feladta a küzdelmet.”
Steiner azt is elmondta, hogy pánik lett úrrá a mérnökökön, akik tehetetlenek voltak, hiszen semmi adatot nem kaptak az autókról.
„Az elektromos rendszer összeomlott, majd újra kellett indítanunk, ami 6-10 körbe tellett” magyarázta.
„A mérnökök pánik üzemmódra kapcsolatak, hiszen nem volt telemetria. Mikor ilyen történik a futam közben, akkor nem állíthatod meg az autókat, amíg nincs telemetria.”
A csapatfőnök azt is elmondta, hogy versenyzőik nem tudtak a problémáról, mindössze azt láthatták, hogy nem tudja a mérnöki gárda, hogy éppen hol vannak a pályán.