A McLaren motorpartnere, a Honda már tavaly karácsonykor tudta, hogy problémák lesznek V6-os erőforrásával – mindezt Haszegava Juszuke, a japán gyártó F1-es főnöke árulta el a minap.
A McLaren motorpartnere, a Honda már tavaly karácsonykor tudta, hogy problémák lesznek V6-os erőforrásával – mindezt Haszegava Juszuke, a japán gyártó F1-es főnöke árulta el a minap.
A Honda 2015-ben tért vissza a Forma-1-be a McLaren oldalán, az első két éve azonban kiábrándítóan alakult. A gyártó a McLarennel közösen azt remélte, idén sikerül közelebb kerülniük az élcsapatokhoz, a téli tesztek azonban botrányosan gyengére sikeredtek, akárcsak a melbourne-i szezonnyitó.
A Honda főnöke, Haszegava Juszuke elismerte, alábecsülték a rájuk váró kihívásokat a 2017-es szezont megelőzően.
„Ami azt illeti, azt gondoltuk, túl könnyű, és végül túl nehéznek bizonyult megvalósítani az új technológiát – ez az én hibám volt” – mondta a szakember a Motorsport.com című internetes lapnak.
„A próbapadon sikerült előrelépéseket tennünk a hengerekkel, de amint befejeztük a V6-os motort, rengeteg problémánk támadt. A hengerrel magával sikerült nagyon jó szintet elérnünk, de amikor ugyanazt a specifikációt beépítettük a V6-os motorba, egyszerűen nem működött.”
„Nagyon csalódottak vagyunk. De túl későn vettük észre – karácsonykor. És amikor rájöttünk a problémákra, akkor kellett befejeznünk a végleges specifikációt. Szóval kompromisszumokra volt szükség.”
Nemcsak a teljesítmény, hanem a Honda-motorok túlzott vibrációja is komoly gondokat okozott, és erre csak az előszezoni tesztek során derült fény.
„Nagyon komoly vibrációink vannak. Amit elmondhatok, hogy a próbapadon nem voltak ilyen komoly gondjaink – de amikor ott van a váltó, a hajtáslánc és a gumi, akkor van némi rezonancia… Nem a kasztnit hibáztatom, már a próbapadon észre kellett volna vennünk, mi a helyzet.”
A Honda jelenleg is gőzerővel dolgozik a problémák megoldásán, új motorját pedig a májusi Spanyol Nagydíjon készül bevetni.
„Ha sikerül jó megoldást találunk, az ötödik vagy hatodik versenyre ki kell cserélnünk a motort. A henger teljesítményével már sikerült egy jó szintre eljutnunk, csak ezt nem tudtuk átmenteni a V6-os technológiába. Habár javulnunk kell még, hisszük, hogy sikerül eljutnunk a kívánt szintre.”