A Honda úgy gondolja, hogy kezdeti nehézségei semmiben nem különböznek azoktól, amikkel a többi motorgyártó szembesült a 2014-es szezon elején, mikor először pályára vitte 1.6-os turbómotorját.
A Honda úgy gondolja, hogy kezdeti nehézségei semmiben nem különböznek azoktól, amikkel a többi motorgyártó szembesült a 2014-es szezon elején, mikor először pályára vitte 1.6-os turbómotorját.
A McLaren tesztpilótája, Stoffel Vandoorne mindössze három kört teljesített az első tesztnapon a Yas Marina versenypályán, ahol a Honda motor a nézők előtt is bemutatkozott.
Délelőtt egy elektronikai jellegű probléma miatt kellett az autónak a garázsban maradnia, majd a délutáni tréningen egy „üzemanyag/adat váltás probléma” miatt állt meg a versenygép a pályán.
Azonban Yasuhisa Arai, a Honda kutatás és fejlesztés részlegének motorsport vezetője elmondta, hogy mindez nem túl meglepő számukra, hiszen a tavalyi év elején a Mercedes, a Renault és a Ferrari is sokat szenvedett az első teszteken az új motorjával.
„Az e heti tesztprogram mindössze arról szól, hogy az alaprendszert ellenőrizzük mielőtt jövő februárban megkezdenénk az éles tesztelést” – mondta a szakember.
„Mikor az év elején Jerezben voltam, szemtanúja voltam annak, hogy a csapatok mennyi problémával kellett megbirkózzanak, miközben próbálták működésre bírni az új turbómotorokat, éppen ezért a kezdeti rendszerellenőrzést mindenképpen a téli tesztek előtt meg akartuk kezdeni, hogy a 2015-ös versenygéppel már érdemi munkát tudjunk végezni, a kezdetektől fogva.”
Arai azt is hangsúlyozta, hogy az Abu Dhabiban használt motor messze nem az a motor, amivel rajthoz állnak majd a jövő évi szezonnyitónak helyet adó Ausztrál Nagydíjon jövő márciusban.
„A motor, ami a mai nap futott még fejlesztési fázisban van, és jól állunk az időtervben ahhoz, hogy a szezon kezdetére minden a helyére kerüljön” – magyarázta.
„Még néhány lépés lesz Ausztráliáig. Úgy érezzük, hogy jól haladunk, és minden rendben lesz a következő szezonban, mikor egy csapattal leszünk jelen a mezőnyben.”
A McLaren-Honda MP4/29H/1X1 kódszámra keresztelt „hibrid” gép november közepén egy filmes napon már pályára gördült Silverstone-ban, ám az igazi éles bevetésre most kerül sor Abu Dhabiban, ahol Vandoorne szerdán tovább folytatja a munkát.