Az energiaital-gyárosok tavaly elképesztő dominanciával nyerték meg a Forma-1-es világbajnokságot, és mindenki arra számított, idei versenyautójuk a tavalyi modell logikus továbbfejlesztése lesz majd. Bár az osztrákok természetesen igyekeztek megőrizni az RB19-es erősségeit, mégis jelentősen átalakították versenyautójukat. Döntésüket azzal magyarázták, hogy úgy érezték, egyre kevesebb fejlesztési potenciál van a korábbi koncepcióban.
A merész változtatások ellenére a Red Bull megőrizte fölényét az F1-ben, az eddigi öt versenyből négyet megnyertek idén, így magabiztosan vezetik a világbajnokságot. A csapat motorpartnere, a Honda viszont szintén nagyon meglepődött az autó drasztikus átalakításán.
„A Red Bull idei autójával kapcsolatban nagyon meglepődtünk, hogy mennyit változtattak az RB20-ason” — mondta Koji Watanabe, a Honda Racing Corporation elnöke. „Tavaly a 22 versenyből 21-et megnyertünk együtt, mégis megváltoztatták a koncepciót. Hihetetlen!”
„Számos kérésük volt, hogy motorunkat igazítsuk az RB20-as új koncepciójához. Miután a valóságban is láttuk az RB20-ast, nagyon meglepődtünk a végrehajtott változtatásokon.”
Watanabe elárulta, sokat dolgoztak azon, hogy még megbízhatóbbá tegyék V6-os erőforrásukat.
„Természetesen nem növelhetjük a teljesítményt [a motorbefagyasztás miatt], de alkalmazkodhatunk az új géphez. Ezenkívül javíthatjuk a motor megbízhatóságát is. Ezt tettük a tél folyamán. Ezáltal a Red Bull nagyobb szabadságot kapott a tervezéshez és az aerodinamikai koncepcióhoz. Ezért tudták megváltoztatni az olajhűtők, radiátorok és a többi helyzetét.”
„Tavaly olykor komoly kockázata volt, hogy károsítjuk az erőforrást, ami végül nem okozott nagy gondot, de mindig minimalizálnunk kell a kockázatot. Ezért tettünk meg minden tőlünk telhetőt, hogy tovább javítsuk a motor megbízhatóságát az idei évre.”