A FOTA tagjai a múlt hétvégén döntöttek arról, hogy eredeti tervük szerint a jövő évben egyikük sem használja az idén bevezetett hibrid rendszert, azonban az eszközt csak ideiglenesen teszik félre.
A FOTA tagjai a múlt hétvégén döntöttek arról, hogy eredeti tervük szerint a jövő évben egyikük sem használja az idén bevezetett hibrid rendszert, azonban az eszközt csak ideiglenesen teszik félre.
A csapatvezetők azt követően ültek össze a hétvégén Szingapúrban, hogy a Williams istálló technikai igazgatója, Sam Michael a múlt héten kijelentette: tovább dolgoznak lendkerekes hibrid rendszerükön, amit használni szeretnének 2010-ben.
Igen ám, de a FOTA tagjai már korábban megegyeztek arról, hogy nem használják a KERS-t a következő idényben, jóllehet akkor a Williams tagsága éppen fel volt függesztve, így nem volt beleszólásuk a döntésbe.
“Teljes mértékben támogatjuk a KERS-t, és mindig is azt tettük” – mondta Michael még a múlt héten. “A környezeti és fenntarthatósági nyomással, amivel a Forma-1 szembe fog nézni a jövőben, a KERS egy pozitív lépés a sport számára.”
“A jövő évi szabályokban is szerepel, szóval tovább folytatjuk saját rendszerünk fejlesztését, annak reményében, hogy azt használni fogjuk jövő évi versenygépünkben, az FW32-ben.”
A FOTA ezért is tartott megbeszélést a hétvégén, ahol végül közösen – most már mindenki – megegyeztek abban, hogy jövőre nem használják a KERS-t, ám nem vetik el végleg a rendszert, és 2011-ben egy átfogó környezetbarát csomag keretén belül, valamilyen formában visszahozzák azt a Forma-1-be.
“Megegyeztünk abban, hogy fenntartjuk korábbi döntésünket, és nem versenyzünk a KERS rendszerrel 2010-ben, illetve már 2011-en dolgozunk” – mondta a FOTA alelnöke, a Toyota F1 elnöke, John Howett az Autosportnak.
“Mivel a magas költségek miatt lehetetlen helyzetbe került a KERS, egy átfogó környezetbarát csomagon, és egy gazdaságilag életképes KERS alternatíván dolgozunk 2011-re. Erről a következő hetekben döntünk majd.”
Korábban felmerült annak a lehetősége, hogy a jövőben egységesítik a KERS-t, ami azt jelentené, hogy a fejlesztési költségek minimálisra csökkennének, és a csapatok már egy kész eszközt kapnának egy beszállítótól.
A Mercedes-Benz már jelezte, hogy szívesen ellátná rendszerével a teljes mezőnyt, ha arra igény lenne.