A Renault szerint a Lotus Forma-1-es csapata leginkább annak köszönheti problémáit, hogy nem készült el időben 2014-es versenyautójával.
A Renault szerint a Lotus Forma-1-es csapata leginkább annak köszönheti problémáit, hogy nem készült el időben 2014-es versenyautójával.
Az enstone-i gárda kihagyta az első előszezoni tesztet, E22-es kódjelet viselő versenygépe csak február közepén debütált Bahreinben.
Már ekkor sejteni lehetett, komoly problémák hátráltatják Romain Grosjean és Pastor Maldonado alakulatát, az új versenygép ugyanis rendkívül kevés időt töltött a pályán, a küszködés pedig Ausztráliában is folyatódott.
Bár a versenyre sikerült javulást elérnie a Lotusnak, a kinetikus energia-visszanyerő rendszer (MGU-K) hibája miatt mindkét versenyző feladni kényszerült a futamot.
„Keveset köröztünk a Lotusszal, szóval nincs sok tapasztalatunk” – mondta Remi Taffin, a Renault pályaműveletekért felelős vezetője.
„Nem ismerjük az autót, ilyen egyszerű.”
„Még mi a magunk részéről sem tudjuk pontosan, hogyan is dolgozzunk az új erőforrással, és őszintén szólva elég sok problémánk volt.”
„Az autó későn készült el, problémánk volt a motorral és a vezérléssel, illetve a vezethetőség is gondot okozott – az óra pedig csak ketyeg.”
„Melbourne-ben elég jól álltunk a Lotusszal, de sajnos műszaki gondjaink voltak a versenyen. Semmi más nem akadályozott meg volna minket abban, hogy a top 10-hez nagyon közel végezzünk.”
Taffin úgy véli, a Lotus új autója sokat fejlődik majd, amennyiben a következő versenyhétvégéken sikerül jó sok kört megtenni vele.
„A megoldás nagyon egyszerű: Sepangban ugyanazokkal a beállításokkal dolgozunk majd, mint az ausztrál versenyen. Tudjuk, hogy ez működik. Nem akarjuk az utolsó tizedet is kihozni még az időmérőből, egyszerűen csak körözni akarunk.”
„Ha ezt sikerül megvalósítani, a köridők is javulni fognak. Egyszerűen csak helyes sorrendben kell végeznünk a dolgokat.”