A kevés leszorítóerő miatt nem tudott jobb ütemben felzárkózni a vasárnapi Amerikai Nagydíjon Sebastian Vettel, a Red Bull világbajnok versenyzője.
A kevés leszorítóerő miatt nem tudott jobb ütemben felzárkózni a vasárnapi Amerikai Nagydíjon Sebastian Vettel, a Red Bull világbajnok versenyzője.
A német csak a bokszutcából vághatott neki az austini futamnak, autójába ugyanis a hétvégét megelőzően beépítették az idei hatodik erőforrást, ami automatikusan büntetést vont maga után.
Vettel már a pénteki szabadedzéseken is a versenytempóra fókuszált: olyan beállításokat választott csapatával, melynek köszönhetően nagy végsebességre volt képes az egyenesekben a könnyebb előzés érdekében – a kis leszorítóerő miatt azonban forgalomban rengeteget szenvedett a címvédő.
„Ez a verseny két részből állt Seb számára” – mondta Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke.
„A verseny első felében nagyon versenyképtelen volt, nem tudta felvenni a Sauberek és a Force Indiák tempóját, de aztán életre keltek a dolgok.”
„Egy nagyon kis leszorítóerejű beállítást választottunk Sebastian számára, ezen dolgozott a szabadedzéseken. De azt hiszem, amikor egy másik autó mögött autózott, egyszerűen nem volt elég tapadása. És ez nagyon káros hatással volt az autóra.”
„Csak a kiállás után, amint frissebb gumikat kapott, akkor lett meg a megfelelő egyensúly.”
Horner magyarázatot adott arra is, miért áll ki Vettel kétszer is a bokszba a biztonsági autós periódus során.
„Azért álltunk ki, mert nem akartunk újra használni a lágy gumikat. Gyakorlatilag két részre akartunk osztani a versenyt. Szóval gyorsan letudtuk a lágy keveréket a biztonsági autó mögött, mivel területet nem veszítettünk így.”
„De aztán a keményebb gumikon nagy volt az elhasználódás mértéke, és kockázatos volt elmenni a végéig. Szóval nyolc körrel a vége előtt mégis felraktuk a lágy gumikat, így biztonságosabb volt a célba érkezés.”