Várhatóan rövid időn belül bezárja a motorvezérlésre vonatkozó szabályokban fellelhető egyik kiskaput a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA), miután a Forma-1 csapatai továbbra is mindent megtesznek azért, hogy aerodinamikai célja használják fel autóik kipufogógázait.
Várhatóan rövid időn belül bezárja a motorvezérlésre vonatkozó szabályokban fellelhető egyik kiskaput a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA), miután a Forma-1 csapatai továbbra is mindent megtesznek azért, hogy aerodinamikai célja használják fel autóik kipufogógázait.
Miután a mezőny egyes csapatai továbbra is a határokat feszegetik e téren, az Autosport című brit szaklap forrásai szerint az FIA tovább szigorít a motorvezérlésre vonatkozó szabályokon, a hírek szerint ugyanis a Renault és a Mercedes erőforrásait használó alakulatok továbbra is trükközni tudnak ezen a területen, és gázelvételkor is nyitva maradnak a motor fojtószelepei – erre pedig az egyik motorgyártó, vagy a Ferrari, vagy a Cosworth hívta fel a sportot irányító testület figyelmét.
A lap úgy értesült, az FIA még az évadnyitó Ausztrál Nagydíj előtt egy továbbfejlesztett szoftverrel látja el az egységes elektronikai rendszereket (ECU), mellyel megfelelően kordában tartja majd a motorbeállításokat.
Az FIA-nak egyelőre nincs tudomása arról, hogy jelenleg trükközik-e bármely csapat a fent leírt módon, ám hogy elejét vegye a későbbi problémáknak, bezárja a szabályokban rejlő kiskaput.
Mint ismert, a szövetség a tavalyi évet követően szigorított a kipufogókra, illetve a motorvezérlésre vonatkozó szabályokon, a csapatok többsége ugyanis rendkívül kifinomultan használta az ún. befújt diffúzort, melynek lényege, hogy termelődő kipufogógázokat az autók padlólemezére vezették rá.
A mezőny olyannyira a határokat feszegette, hogy egy trükkös motorvezérléssel akkor is gázokat áramoltattak a diffúzorra, amikor a versenyző nem is nyomta autójának gázpedálját, ezzel pedig extra leszorítóerőt nyertek úgy a féktávokon, mint a gyorsabb kanyarokban.