A költségvetési plafon 2021 óta van érvényben a Forma-1-ben, a csapatok tehát egy adott idényre meghatározott költségvetésből kell, hogy gazdálkodjanak. A financiális szabályok bevezetése pedig alapvetően változtatta meg azt, ahogy az F1-es alakulatok dolgoznak, hiszen egyre gyakoribb, hogy kisebb fejlesztések helyett minden istálló a nagyobb csomagokra összpontosít, és jelentős időkülönbséggel veti be ezeket az évad során.
James Allison szerint mindez azt jelenti, hogy az az autó, ami a versenypályán szerepel, jelentős lemaradásban van a szélcsatornában alkalmazott modellhez képest.
„Ha belegondolunk, hogy a legtöbb teljesítmény a szélcsatornából ered, akkor a szélcsatorna ebből kifolyólag mindig irányt mutat arra vonatkozóan, hogy merrefelé halad az autó” – mondta a Mercedes technikai igazgatója a Motorsport.com című internetes portálnak.
„A késlekedés pedig aközött, amit az autó lát, illetve aközött, amit a szélcsatorna csinál, pontosan az, hogy a szélcsatorna-geometriát milyen gyorsan tudjuk a tervezőirodába juttatni, és hogyan tudunk elérni a gyártásig vele. Akkoriban, amikor a költségplafon még nem létezett, tulajdonképpen kétnaponta lehetett kijönni ezekkel a dolgokkal a szélcsatornából, és dühösen el lehetett kezdeni tervezni őket, majd sietve megépíteni. Ez azt jelentette, hogy mindössze párhetes eltérés volt aközött, ahol a szélcsatorna tartott, és aközött, amit a pályán láttunk.”
„Manapság viszont talán két-három jelentős fejlesztést lehet bedobni szezon közben, ezek között csak foltozgatni lehet. Ahelyett, hogy találnánk valamit a szélcsatornában, és bedobnánk azt a gyárba, most találunk valamit, találunk valamit, találunk valamit, majd azt mondjuk ’oké, ez már elég nagy, hogy egy olyan csomagot rakjunk össze, amit megengedhetünk. Megcsináljuk, és feltesszük az autóra’.” Ez azt jelenti, hogy az autó sokkal jobban le van maradva a szélcsatornától.”
„Ez nem változtat a fejlődés sebességén a szélcsatornában, az mindig ugyanaz. De az autó ritkábban éri utol a szélcsatornát, nagyobb a késlekedés. Ilyen hatással van ez ránk.”
Allison említést tett arról is, a pénzügyi megkötések miatt a Mercedesnél nehezebb hosszú távú projektekben gondolkodni, például folyamatokon, illetve a csapat személyzetén javítani.
„A másik módja annak, ahogy ez érint bennünket, hogy nehezebb megtalálni az erőforrást, az embereket és a hardvert a képességfejlesztésbe való befektetéshez. Nagyon könnyű beleragadni abba, hogy ugyanúgy csinálunk dolgokat, mert ennek javítása pénzbe és időbe kerül. Ha minden pénzünket és időnket erre a néhány fejlesztésre költjük, és megépítünk egy autót az új idényre, akkor nehéz jobbá tennünk a rendszert. Szóval sokkal nehezebb beruházni az autót gyártó gépezetbe, a tervezőirodába és a gyár módszertanaiba, mint korábban.”