Miközben a Red Bull tavaly végigdominálta a Forma-1-es idényt, idén már nincs akkora előnyben az ellenfelekhez képest, a csapat pedig a Spanyol Nagydíj óta nem is tudott versenyt nyerni a száguldó cirkuszban. Az energiaital-gyárosok előnye jelenleg 42 pont a McLarennel szemben, míg Max Verstappen 78 pontnyi előnnyel vezeti a tabellát Lando Norris előtt.
A Forma-1 mezőnye ezen a hétvégén Hollandiában vendégeskedik majd, aztán Monza, Baku és Szingapúr következik a naptárban. A Red Bull főmérnöke, Paul Monaghan szerint az eltérő típusú pályákon sok mindenre választ kaphatnak.
„Belgium esetében tudjuk, hogyan állítsuk be az autónkat, és mindig egy bizonyos magabiztossággal érkezünk, bár vannak kétségek, például: ‘ha ezzel szembesülünk, mit kellene tennünk?’” — magyarázta a szakember.
„De a következő versenyeken meglátjuk, hogy állunk, amikor a leszorítóerő szintjei változnak Zandvoortban, Monzában, Szingapúrban és Azerbajdzsánban. Kiderül, az autónk képes-e fenntartani ezt a tempót a különböző konfigurációkon.
Bár korábban voltak hírek arra vonatkozóan, hogy Sergio Perezt lecserélheti a Red Bull az évad második felére, az osztrákok végül úgy döntöttek, nem változtatnak. Monaghan azt mondja, alapvetően a Red Bull összes pilótája képes lenne boldogulni az RB20-assal.
„Úgy gondolom, bármelyik pilótánk be tudna ugrani” — fogalmazott Monaghan. „[Liam] is képes lenne rá, ahogy Yuki [Tsunoda], Daniel [Ricciardo] és Checo is, mindannyian képesek vezetni az autót.
„De ez Christian [Horner] és Helmut [Marko] számára kérdés. Anélkül, hogy lekezelően válaszolnék a kérdésre, úgy gondolom, hogy ezt inkább lehetne megkérdezni magától Checótól, ha arra vagy kíváncsi, mi változott az ő esetében.
„Ami az autót illeti, ha ez az aerodinamikai szint jobban passzol hozzá a többiekhez képest, akkor neki könnyebb gyorsabbnak lennie a mezőnyben.”