Rob Smedley, a Williams teljesítményért felelős főmérnöke szerint csapatának az most a legfőbb feladata, hogy megtudja, miképp bírja működésre a Pirelli lágy keverékű abroncsait.
Rob Smedley, a Williams teljesítményért felelős főmérnöke szerint csapatának az most a legfőbb feladata, hogy megtudja, miképp bírja működésre a Pirelli lágy keverékű abroncsait.
Felipe Massa és Valtteri Bottas az ötödik, illetve hatodik helyen értek célba a múlt vasárnapi Kínai Nagydíjon – a grove-i gárda versenyzői képtelenek voltak felvenni a versenyt a Mercedesekkel és a Ferrarikkal.
És nemcsak tempó, hanem gumikezelés tekintetében sem: a fent megnevezett két istálló ugyanis a verseny során két etapot is teljesített a Pirelli lágy keverékű abroncsaival, míg a Williams erre nem volt képes, egész egyszerűen azért, mert számításai szerint ezen gumikkal nem bírták volna olyan sokáig a pályán.
Ennek eredményeképp pedig a csapat arra kényszerült, hogy a hosszabb középső etapra a lassabb, közepes keverékű abroncsokat szerelje autóira.
„A leglényegesebb pont a versenyen az volt, hogy az előttünk lévő két csapat használni tudta a lágy keveréket a második etapban. Ha megnézzük, hogy az első etap végén mennyire fogytak el a gumijaink, akkor látható, hogy a gumikopás túlságosan is magas volt.”
„Szóval meg kell vizsgálnunk ezt, ki kell derítenünk, miért nem tudtuk használni az opciós gumikat.”
Bottas mindazonáltal arról beszélt, nemcsak a lágy, de a közepes gumikkal is voltak gondjai a csapatnak.
„Küszködtünk az elsődleges gumik felhevülésével. Bár mindent megtettünk, hogy ez ne így legyen, mégsem jött össze. Szóval javítanunk kell ezen” – mondta a finn.
Smedley azonban rámutatott arra, a közepes keverékkel nem csupán ők szenvedtek.
„Szerintem a túlmelegedés afféle jellemzője ennek a keveréknek” – mondta.
„Ha megnézzük azt a tempót, amit a verseny vége felé diktáltunk, és összehasonlítjuk a Ferrariéval, láthatjuk, hogy eléggé hasonló volt. Szóval nem hinném, hogy jobban túlmelegítenénk a közepes keveréket, mint a többiek.”