Bár mindenki azt gondolta, hogy a Mercedes kezdeményezte a szakítást, hogy életre hívhassa gyári csapatát, Ron Dennis elárulta, hogy a McLaren volt az, aki véget akart vetni a kettejük közti exkluzív szerződésének.
Bár mindenki azt gondolta, hogy a Mercedes-Benz kezdeményezte a szakítást, hogy életre hívhassa gyári csapatát, a wokingiak egykori csapatfőnöke, Ron Dennis elárulta, hogy a McLaren volt az, aki véget akart vetni a németekkel kötött exkluzív szerződésének.
„Mi kezdeményeztük a szakítást, mert függetlenek akartunk lenni” – mondta a szakember az Arabian Business c. magazinnak adott nyilatkozatában.
„És nem csak mi nem voltunk függetlenek ebben az együttműködésben, hiszen a mi jóváhagyásunk is kellett ahhoz, hogy a Mercedes elláthassa erőforrásaival a Brawn GP-t a 2009-es idényben.”
„Végül aztán egy teljesen beépült partnere lettünk a Mercedes-Benznek, és még mindig az is vagyunk. A pályán hatalmas harcban vagyunk, ám a pályán kívül továbbra is jó kapcsolatot ápolunk. Azt gondolom, hogy ebben a helyzetben mindkét fél győztes.”
„Megkapták azt, amire vágytak: egy versenycsapatot, ami felett teljes az irányításuk. Mi pedig továbbra is kapjuk a motorjaikat, és megvan a lehetőségünk, hogy a saját termékeinket népszerűsítsük, és építsük a McLaren márkát.”
A Mercedes a tavalyi évad végén szakította meg exkluzív szerződését a McLarennel, és a világbajnok Brawn GP felvásárlásával újjáélesztette gyári csapatát, melyet Mercedes Grand Prix néven nevezett az idei bajnokságra.
A német autógyártó azonban a Force Indiát és a McLarent is ellátja egységeivel, utóbbit még legalább a 2015-ös szezon végéig, miután további négy évvel meghosszabbította eredetileg 2011 végén lejáró szerződését a wokingiakkal.
Dennis éppen ezért úgy érzi, hogy nem is alakulhattak volna jobban számukra az események.
„A váltás abszolút barátságos volt” – folytatta. „Az elmúlt években folyamatosan azon volt a Mercedes-Benz, hogy átvegye a csapat felett az irányítást, mi pedig folyamatosan közöltük velük, hogy nem szeretnénk, ha ez megtörténne.”
„Minél jobban akarták, mi annál jobban elleneztük.”
A felek egyébként a szakítással egy időben abban is megegyeztek, hogy a McLaren az év végéig visszavásárolja részvényeit a Mercedestől, amely korábban az alakulat 40%-át birtokolta.