Az oldalszekrények kialakítása az új generációs versenyautók tavalyi bevezetése óta központi téma az F1-ben: miközben a Mercedes lényegében egy oldalszekrények nélküli koncepcióval próbált boldogulni jó másfél évig, addig a Red Bull egy komoly leáramlást biztosító megoldással dolgozik jó ideje – melyet mostanra a legtöbb rivális csapat elkezdett lemásolni.
A nyilvánvaló változtatások ellenére viszont több csapatnál is kis jelentőséget tulajdonítottak ennek, mondván, az oldalszekrények formája nem jelent olyan nagy különbséget a teljesítmény szempontjából. Ezt viszont határozottan cáfolja a McLarent irányító Andrea Stella, aki szerint nem kétséges, hogy egy jó oldalszekrénnyel jelentősen növelni lehet a padlólemez teljesítményét.
„Ha bármely csapat azt állítja, hogy a karosszériának és az oldalszekrényeknek nincs hatása a jelenlegi szabályozások mellett, akkor van az ilyen esetekre a bizonyos hosszú orr, a Pinokkió-féle” – mondta a szakember. „A szimulációkon, a szélcsatornában, és a pályán az adatméréseken dolgozó aerodinamikusok is tudják, hogy a két dolog valójában összejátszik.”
„Ez egy további dimenzió, mely érdekessé teszi ezt az üzletágat, hiszen látjuk, mekkora változatosságot értünk el az oldalszekrények formája szempontjából, illetve azzal, ahogy ez interakcióba lép a padlólemezzel.”
„Most pedig úgy tűnik, az összes csapat egy irányba tendál, és azt gondolom, ez a folyamat még inkább folytatódik majd a jövőben.”
Stella már jó ideje állítja, bár a jelenlegi F1-es autók esetében a padlólemez a meghatározó a teljesítmény szempontjából, a hatékonyságát azonban jelentősen meg lehet növelni az oldalszekrények tervezése által. Az egyre több csapat által követett Red Bull-féle megoldással kapcsolatban a szakember azt mondja: „Nem mondanám egyszerűen azt, hogy a leáramlás a lényeg. Inkább a széles oldalszekrényekről van szó.”
„Azt gondolom, valójában ez az elsődleges koncepció, mely nagyon jól összedolgozik a padlólemezzel, hiszen az oldalszekrények leegyszerűsítve úgy működnek, mint egy miniszoknya. Aerodinamikailag ezek a széles oldalszekrények segítik a padlólemez szívását. Úgy fest tehát, hogy ezen koncepció nélkül nem tudsz boldogulni, ha maximalizálni szeretnéd a padlólemez szívását, illetve az autó terhelését. És teljesen világos, hogy mindenki ebbe az irányba ment el.”