A McLaren az első csapat, amely megerősítette, hogy kiszereli összekapcsolt első-hátsó felfüggesztést (FRIC) autójából a hétvégén megrendezésre kerülő Német Nagydíjra.
A McLaren az első csapat, amely megerősítette, hogy kiszereli összekapcsolt első-hátsó felfüggesztést (FRIC) autójából a hétvégén megrendezésre kerülő Német Nagydíjra.
Az FIA a múlt héten jelezte a csapatoknak, hogy készen áll elhalasztani a FRIC betiltását a jövő év elejére, amennyiben mindenki egyetért ezzel, ám a McLaren bejelentése után egyértelmű, hogy nincsen egyezség az ügyben.
Így pedig az a csapat, amely használni fogja a FRIC rendszert a Német Nagydíjon, veszélyezteti, hogy egy másik csapat, amely azt nem használja, óvást nyújt be ellene, ráadásul az FIA már jelezte a sportfelügyelőknek, hogy az álláspontjuk szerint az eszköz nem elégíti ki a szabályokat.
„A McLaren nem tervezi, hogy FRIC felfüggesztését beveti a Német Nagydíjon, ugyanis nem szeretne szabályt szegni” – mondta a McLaren szóvivője az AUTOSPORT-nak.
A McLaren példáját szinte biztosan követni fogják a nagycsapatok, hiszen senki sem akarja kockára tenni szereplését. A hírek szerint egyébként a mezőnyből kitűnő Mercedes rendszere a legkiforrottabb és részben ennek is köszönhetik komoly előnyüket.