A McLaren jelezte, hogy nem kíván óvást benyújtani riválisai ellen, sokkal inkább azon fog dolgozni, hogy minél előbb rájöjjön arra, pontosan mit is trükközik a Ferrari és a Red Bull az első szárnnyal, miután az FIA szabályosnak minősítette a vitatott elemet.
A McLaren jelezte, hogy nem kíván óvást benyújtani riválisai ellen, sokkal inkább azon fog dolgozni, hogy minél előbb rájöjjön arra, pontosan mit is trükközik a Ferrari és a Red Bull az első szárnnyal, miután az FIA szabályosnak minősítette a vitatott elemet.
A vasárnapi futam délelőttjén úgy tűnt, hogy egy újabb botrány robbanhat ki a Forma-1-ben, mert a riválisok azzal gyanúsították meg a Ferrarit és a Red Bullt, hogy egy okos kialakítást alkalmazva, nagyobb sebességeknél meghajlik az első szárnyuk, ami így lejjebb kerül, és nagyobb leszorítóerőt generál a gyors kanyarokban.
Azokon a fotókon, amikkel a riválisok bizonyítani szerették volna mindezt a szövetségnek, jól látszott, hogy a szóban forgó két csapat autóinak első szárnya lejjebb helyezkedik el, egyesek szerint akár 25mm-rel lejjebb, mint a többieké, ami komoly előnyökkel jár.
Az FIA reagált is az ügyre, azonban miután a Német Nagydíjat követő gépátadáson alaposan átvizsgálta az autókat, semmi kivetnivalót nem talált a két csapat szárnykialakításán.
A McLaren csapatfőnöke, Martin Whitmarsh éppen ezért úgy gondolja, hogy csapatának most az a legfőbb feladata, hogy rájöjjön arra, hogy pontosan mit is csinálnak riválisaik az első szárnnyal, mert azt nekik is minél előbb adoptálniuk kell, hogy jobban teljesíthessenek.
„Azokat a fotókat, amiket láttam, sem én, sem a mérnökök nem tudták megmagyarázni. De ez talán azért van, mert nem vagyunk elég okosak, de ez szokatlan” – mondta a szakember a Német Nagydíj után a riportereknek.
„Minél előbb meg akarjuk érteni, mert ha ők szabályosan csinálják ezt, akkor nekünk is követnünk kell őket. Ha a szárnyvégeket lejjebb lehet vinni a burkolathoz, akkor azt mindenképpen meg kell tenni, hiszen azzal hatékonyabbá válnak.”
„És ha ezt ők okos, szabályos módon teszik, akkor nekünk is ezt kell tennünk, de első körben ki kell találnunk, és meg kell értenünk, hogy ezt miként érik el.”
Bár korábban felmerült, hogy óvást nyújtanak be riválisaik ellen, Whitmarsh megerősítette, hogy nem élnek ezzel a lehetőségükkel, nem pazarolják az idejüket azzal, hogy belemennek egy ilyen macerás folyamatba, hiszen sokkal fontosabb most az, hogy lemásolják riválisaik megoldását.
„Nem fogunk belemenni egy óvásba” – szögezte le a csapatfőnök. „Célunk az, hogy minél gyorsabbá tegyük az autóinkat, és erre koncentrálunk. Kiváló a légkör a csapaton belül, sokkal jobb, mint szomszédjainknál, és vezetjük mindkét bajnokságot.”
„Fel kell gyorsítanunk a fejlesztési folyamatot, és úgy gondolom, hogy képesek vagyunk erre. Kilátásban van néhány nagyon jó fejlesztésünk, és meg akarjuk nyerni az idei bajnokságot. Arra kell koncentrálnunk, amit csinálunk, és hogy azt miként csináljuk.”
„Azt tesszük, amiről azt gondoljuk, hogy szükséges a bajnoki cím megszerzéséhez.”