Brit lapértesülések szerint a mezőny leendő tizenkettedik csapata, a Prodrive és a McLaren Mercedes közötti tárgyalások megszakadtak, így David Richards alakulata biztosan nem a wokingiaktól kapja majd az autókat 2008-ban.
Brit lapértesülések szerint a mezőny leendő tizenkettedik csapata, a Prodrive és a McLaren Mercedes közötti tárgyalások megszakadtak, így David Richards alakulata biztosan nem a wokingiaktól kapja majd az autókat 2008-ban.
A Prodrive mindent megtett annak érdekében, hogy a McLaren B csapataként debütálhasson 2008-ban a Forma-1-ben.
David Richards augusztus végén megerősítette, a még versenyben lévő három jelölt közül McLaren a legesélyesebb arra, hogy partneri szerződést kössön csapatával, ám egészen addig biztosan nem írják alá a szerződést, míg nem véglegesítik az új Concorde Egyezményt.
Igen ám, de az Autosport magazin értesülései szerint a McLaren ügyvezető igazgatója, Martin Whitmarsh hétfőn arról tájékoztatta csapata dolgozóit, hogy megszakították a tárgyalásokat David Richards alakulatával, és nem is tervezik támogatni a Prodrive Forma-1-es indulását.
Azt egyelőre még nem tudni, miért szakadtak meg a tárgyalások. Mindez néhány nappal azután derült ki, hogy a Nemzetközi Automobil Szövetség bejelentette, a Prodrive-nak meg kell jelennie a Fellebbviteli Bíróság legközelebbi ülésén Londonban, miután a Williams istálló megkérdőjelezte a csapat indulásának jogszerűségét.
A McLaren vezetője, Ron Dennis a Kínai Nagydíjon elmondta, egyelőre még nem kötöttek szerződést a Prodrive-val, és egészen addig nem is szándékoznak, míg nem tisztázódik a csapat helyzete.
“Jelenleg semmilyen csapattal nem szerződtünk le” – mondta Dennis. “Ha egy csapat be szeretne kerülni a Forma-1-be, és egyelőre még nem tisztázott a helyzete, az nem a McLaren problémája.”
Korábban, még a Belga Nagydíjon Richards azt állította, hogy csapata már alá is írta a motorokról, illetve a karosszériákról szóló szerződést partnerével, jóllehet soha nem nevezte nevén a McLarent.
“Nem tűntünk el, de még rengeteg minden nem tiszta az új Concorde Egyezmény körül” – mondta Richards az Autosportnak. “Ez egy nagyon fontos kérdés, mely még megoldatlan. A többi dolog teljesen tiszta.”
Whitmarsh kijelentése ellenére a Prodrive még nem adta fel, hogy szerződést kössön a McLarennel, azonban más lehetőség is kínálkozik a mezőny legfiatalabb csapata számára – egyesek szerint a Renault is szóba jöhet.
Richards még augusztusban a The Timesnak adott interjújában arról beszélt, hogy a McLaren egyike azon három csapatnak, mellyel tárgyalásban állnak.