A McLaren Mercedes sportigazgatója, Sam Michael a minap egy telefonos sajtókonferencián elárulta, momentán egyáltalán nem aggódnak amiatt, hogy 2014-ben már nem a Pirelli lehet a Forma-1 kizárólagos gumiszállítója.
A McLaren Mercedes sportigazgatója, Sam Michael a minap egy telefonos sajtókonferencián elárulta, momentán egyáltalán nem aggódnak amiatt, hogy 2014-ben már nem a Pirelli lehet a Forma-1 kizárólagos gumiszállítója.
Az olasz vállalat a csapatok jelentős részével már aláírta új szerződését a következő szezonra vonatkozóan, mint ahogy a kereskedelmi jogok birtokosával, Bernie Ecclestone-nal is megegyezett – a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) azonban még nem erősítette meg, hogy 2014-ben is a Pirellivel folytatja.
Sajtóhírek szerint a Forma-1-ből 2006-ban kivonult Michelin a visszatérést fontolgatja, a sportot irányító testület pedig vélhetően szeptember végéig döntést hoz a folytatásról.
Sam Michael azonban elárulta, nem aggódnak a kialakult helyzet miatt, arra számítanak ugyanis, hogy jövőre is a Pirellivel dolgoznak majd együtt – ha viszont mégis változás áll be, a csapatok képesek lesznek gyorsan reagálni.
„Momentán ez nem igazán jelent problémát számunkra” – mondta a McLaren sportigazgatója. „Azt feltételezzük, hogy a Pirellivel folytatjuk.”
„Ha pedig megváltozik a helyzet, mint ahogy bármi más megváltozhat a Forma-1-ben, akkor alkalmazkodni kell – hiszen az F1-ben minden a változtatások kezeléséről szól.”
„Momentán a Pirelli abroncsainak megfelelően tervezzük autóinkat, mert arra számítunk, hogy jövőre is ez a vállalat lesz a Forma-1 beszállítója.”
Ha a Forma-1 végül gumiszállítót vált, a csapatoknak valamivel több mint három hónapjuk lesz a felkészülésre, mielőtt az előszezoni tesztek elkezdődnek.
„A legfőbb területek, melyeket ez érinthet, azok olyan dolgok, mint a szélcsatorna, hiszen egy ilyen váltás hatással lenne a gumi profiljára – úgy a CFD technológia, mint a szélcsatorna vonatkozásában. De egyúttal befolyásolja a felfüggesztés-geometriát, illetve a beállításokat is.”