A brit istálló szerdán bemutatta és be is járatta 2024-es Forma-1-es versenyautóját, az MCL38-assal pedig a csapat célja egyértelműen az, hogy közelebb kerüljön a tavaly domináló Red Bull Racinghez, és rendre a dobogós helyekért, sőt, a győzelmekért csatázzon.
A McLaren tavaly gyenge formában kezdte az évet, a szezon közepén azonban rendkívül komoly fejlesztéseket vonultatott fel, amik meg is hozták azt a teljesítménynövekedést, amiben az istálló bízott. A most bemutatott MCL38-as esetében is rengeteg még a tennivaló, Andrea Stella szerint viszont a csapatoknak egyre nehezebb lesz növelniük aktuális versenyautójuk teljesítményét.
„Anélkül, hogy konkrétumot mondanék, inkább általánosságban fogok beszélni, de a dolognak az aerodinamikai teljesítményhez van köze, a mechanikai oldalhoz, illetve az abroncsokkal való interakcióhoz” — mondta Stella újságíróknak, köztük az F1VILÁG.HU munkatársainak nyilatkozva szerdán. „Van néhány kulcsfontosságú projekt, amibe belekezdtünk, láttuk, hogy van ezekben potenciál, de egyszerűen nem tudtunk végezni velük az autó bemutatásáig. Ezek valószínűleg fejlesztések lesznek majd a szezon korai szakaszában.”
„Ami az innovációkat illeti, azt mondanám, hogy nem az innovációk nem sikerültek, egyszerűen néhány fejlesztési projekt nem sikerült. Amikor egy csapat belekezd egy fejlesztési projektbe, nyilván az a célja, hogy mihamarabb hozza a teljesítményt, de ahogy mi terveztük az autónkat, nincsenek korlátozások néhány fejlesztés tekintetében — inkább csak időre van szükség ezen projektek beéréséhez.”
„Az autók fejlesztése kapcsán azt gondolom, hogy idén a köridők javulása terén csökkenő hozamokra számíthatunk — a szabályrendszer során először. Két évig nagyon meredek aerodinamikai fejlődést láthattuk, de most arra számítok, hogy a szezon vége felé nehezebb dolguk lesz a tervezőknek ezen meredek fejlesztési ráta fenntartásában.”
„Ezért is mondom azt, hogy versenyképesek lehetünk, ha képesek vagyunk fenntartani a fejlesztési rátát, amit az elmúlt 12 hónapban tapasztaltunk.”