A McLaren támogatja a Ferrari háromautós ötletét - F1VILÁG.HU

A McLaren támogatja a Ferrari háromautós ötletét

HIRDETÉS
HIRDETÉS

A McLaren csapatvezetője, Martin Whitmarsh elmondta, hogy a wokingi gárda nem zárkózik el attól, hogy támogassa a Ferrari ötletét, és akár már jövőre egy harmadik autót is indítson az F1-ben. A FOTA tagjai két hét múlva ülnek össze.

A McLaren csapatvezetője, Martin Whitmarsh elmondta, hogy a wokingi gárda nem zárkózik el attól, hogy támogassa a Ferrari ötletét, és akár már jövőre egy harmadik autót is indítson az F1-ben. A FOTA tagjai két hét múlva ülnek össze.

Már évekkel ezelőtt felmerült az ötlet, hogy a nagycsapatok lehetőséget kapjanak arra, hogy egy harmadik autót is indíthassanak a versenyeken, ezzel növelve az elmúlt időben egyre fogyatkozó létszámot a Forma-1-ben.

Igen ám, de ha minden a tervek szerint alakul – amire még ne vegyünk mérget –, akkor jövőre 13 csapat, 26 versenyzővel képviselteti magát a versenyeken, így egy-egy harmadik autót indításának nem lenne nagy jelentősége, hacsak nem egy olyasvalaki ülne az egyik extra versenygépben, mint maga a hétszeres világbajnok, Michael Schumacher.

A Ferrari ugyanis azt tervezi, hogy harmadik autóját a német versenyző számára tartaná fenn, aki az idei évben nem tudott visszatérni, nyaksérülései miatt. Maga az érintett nem zárta ki a visszatérés lehetőségét, de sérülése miatt egyelőre még nem gondolkodik a jövőjén.

Az olaszok csapatfőnöke, Stefano Domenicali a héten is felhozta a témát, és elmondta, hogy a nagycsapatok egy-egy harmadik autó bevetésével izgalmasabbá tudnák tenni a versenyeket, amire elég sok panasz volt az utóbbi időben.

“Való igaz, hogy továbbra is nagyon keményen dolgozunk azon, hogy egy harmadik autó indítása is engedélyezett legyen” – mondta a csapatfőnök a The Times-nak.

“Úgy érezzük, hogy ebből hasznot húzhatna az egész Forma-1, és jobb, ha a nagycsapatoknak van három autójuk, mert ezt akarják az emberek. Tiszteljük a kisebb csapatokat, de a Forma-1 értékét a jó versenyzők, a kiváló autókban ülő és márkákat képviselő izgalmas személyiségek adják.”

A McLaren csapatfőnöke elmondta, hogy támogatja az ötletet, de csak abban az esetben, ha az megfelelő módon lesz kivitelezve, és nem jelent majd hátrányt a kisebb csapatok számára.

“Az én meglátásom a harmadik autóról az, hogy nem vagyok ellene, de az a legfontosabb, hogy bizonyosságot szerezzünk arról, hogy látványossá és izgalmassá tegyük az F1-et. Meg kell próbálnunk megbizonyosodni arról, hogy egyik csapat sem kerül veszélybe” – mondta a csapatfőnök.

“Ha minden a tervek szerint alakul, és jól végezzük a dolgunkat, akkor bizonyára nem lesz szükség harmadik autó indítására. Óvatosnak kell lennünk, mert ha három Brawn, három Red Bull, és három McLaren lenne, az most nem lenne könnyítés a kiscsapatok számára.”

Hirdetés

“Szóval fel kell készülnünk a harmadik autó futtatására, de azt csak abban az esetben szabad engedélyezni, ha a jelenleginél kevesebb csapat lesz a mezőnyben.”

“Kiváló lenne, ha egy fiatal újoncot ültethetnénk a harmadik autóba, az nagyon izgalmas lenne. Ha ez így lenne, akkor rendben van, de ha a három legjobb pilótát tennénk a három legjobb autóba, azzal nem hiszem, hogy látványosabbak lennének a futamok.”

Ahhoz, hogy már jövőre életbe léphessen az új szabály, a csapatok egyhangú támogatására van szükség, ám a 2011-es bevezetéshez elég a többség támogatása, így Frank Williams, aki egyébként az ötlet ellen van, tehetetlen lenne.

Az új koncepció azonban számos kérdést felvet.

Hogyan kezelnék a harmadik autókat, azok szerezhetnének-e pontokat? Ugyanis abban az esetben, ha egy élcsapat extra autót indítana, még kisebb esélye lenne a privát csapatoknak a pontszerzésre. Azonban ha nem kapnának pontokat, akkor nem lenne mit veszíteniük a versenyen, így képzeljük csak el, mi történne, ha ütköznének egy másik csapat éllovasával.

A teszttilalom miatt pedig a három autós csapatok még nagyobb előnybe kerülnének a kisebb alakulatokkal szemben, ugyanis több kilométert teljesíthetnének egy-egy versenyhétvége során, így a temérdek adat birtokában, intenzívebben tudnának fejleszteni.

Ezeket és még sok más kérdést a szeptemberi Olasz Nagydíjnak helyet adó Monzában fognak megvitatni a csapatok vezetői a FOTA következő ülésén.

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!