A száguldó cirkuszban jövőre teljesen megváltoznak a technikai szabályok, a Forma-1 csapatai pedig természetesen már gőzerővel fejlesztik 2022-es versenyautóikat.
Számos istálló már most leállt idei autójának fejlesztésével, és minden figyelmét a jövő évre fordítja, vannak azonban csapatok, melyek a 2021-es bajnoki küzdelmek miatt ezt természetesen egyelőre nem engedhetik meg maguknak.
Idővel azonban dönteni kell arról, hogy leállnak az idei versenygépen való munkálkodással, a McLarennek pedig határozott tervei vannak ezzel kapcsolatban.
„Azt nyilván nem tudom, hogy mit tervez a Ferrari, de ami minket illeti, nekünk tiszta terveink vannak azzal kapcsolatban, hogy mit is szeretnénk csinálni idén, és mikor akarunk átállni a jövő évi autó fejlesztésére” – mondta Andreas Seidl, a brit istálló csapatfőnöke.
„Természetesen ez egy élő döntés, nemcsak attól függ, hogy mennyire vagyunk versenyképesek az adott pillanatban a Ferrarihoz és az AlphaTaurihoz képest.”
„És azon is múlik majd, hogy látunk-e esetleg több potenciált például abban, hogy többet dolgozunk a szélcsatornában, mert épp látunk ígéretes irányokat, ami arra sarkallhat bennünket, hogy „oké, még 2-3 szélcsatornás futásba fektessünk be, mert lehet, hogy ki tudunk hozni belőle még valamit az idei évre”.”
„De lehet, hogy olyan irányba megy el a dolog, hogy azt mondjuk majd, „ennek már vége, több energiát és időt kell fektetnünk a munkába annak érdekében, hogy további előrelépéseket tegyünk”, szóval lehet, hogy a tervezettnél korábban leállunk.”
„Szóval azt mondanám, hogy világos terveink vannak, ugyanakkor rugalmasak is vagyunk abban, hogy finomítsunk rajta. De szerintem sokkal inkább függ attól, hogy mennyi potenciált látunk az egyes irányokban.”
„Természetesen szeretnénk jól szerepelni idén, szeretnénk megtartani a pozitív lendületet. Ugyanakkor viszont világos, hogy milyen úton járunk most. Vissza akarunk térni az élre. Ehhez pedig szeretnénk kihasználni az új szabályok adta lehetőséget jövőre.”
Seidl azt mondja, az idén bevezetett költségplafonon már nem múlik, hogy mikor állnak át a jövő évre, hiszen már a megadott keretösszegen belül költekeznek.
„Mostantól már a költségplafon alatt dolgozunk, szóval ez nem igazán van hatással arra a pénzre, amit elköltünk az idei évre, vagy a jövő évre. De természetesen fel kell osztani a pénzt az idei autó és a jövő évi autó fejlesztése között, megfelelő egyensúlyra van szükség, hogy jól fejleszthessük a jövő évi modellt.”
„De ami magát a döntést illeti, szerintem ez sokkal inkább sportszakmai és technikai kérdés.”