A McLaren-Mercedes alakulata tisztában van azzal, hogy jelenleg le van maradva az Ausztrál Nagydíjon sima győzelmet arató Red Bull Racinggel szemben, éppen ezért keményen dolgozik azon, hogy a mezőny élére álljon.
A McLaren-Mercedes alakulata tisztában van azzal, hogy jelenleg le van maradva az Ausztrál Nagydíjon sima győzelmet arató Red Bull Racinggel szemben, éppen ezért keményen dolgozik azon, hogy a mezőny élére álljon.
A csapat számára nehezen indult a 2011-es év, hiszen a téli teszteken mind az MP4-26-os versenygép tempójával, mind annak megbízhatóságával problémák adódtak. Ennek ellenére az istálló jól szerepelt az idénynyitón, Lewis Hamilton másodikként futott be Ausztráliában, és a melbourne-i versenypályán egyértelműen gyorsabbnak bizonyultak a Ferrari és a Mercedes csapatainál.
A wokingi gárda ügyvezetője, Jonathan Neale a minap egy telefonos sajtókonferencián elárulta, természetesen nem szállnak el az Ausztráliában látottaktól, és mindent megtesznek azért, hogy csökkentsék lemaradásukat a Red Bull alakulatával szemben.
„Nem gondoljuk azt, hogy miénk a leggyorsabb autó, és nagyon keményen fogunk dolgozni a következő versenyeken azért, hogy megbizonyosodjunk arról, Lewis [Hamilton] és Jenson [Button] képes lesz az első sorba kvalifikálni magát” – mondta a szakember.
„Azt gondolom, még épp elég dolgunk van. Van néhány területe az autónak, amelyekkel elégedettek vagyunk, de nyilvánvalóan jelen pillanatban azon van a hangsúly, hogy a legtöbbet hozzuk ki a gumikból és meglegyen a megfelelő leszorítóerő.”
Neale hozzátette, habár elégedettek a Melbourne-ben látottakkal, tisztában vannak azzal, hogy sem a Ferrari, sem a Mercedes nem valós erejét mutatta az év első versenyén, és mindkét csapat komolyan feljavul majd a szezon előrehaladtával.
„Elégedettek vagyunk autónk teljesítményével, még ha nem is nyertük meg a versenyt. Ez az eredmény nagy önbizalmat adott számunkra. Egy percig sem gondoljuk, hogy a Ferrari vagy a Mercedes a legjobbját nyújtotta. Alaposan megfigyeltük egymást a téli teszteken és meggyőződésem, hogy mindkét csapatban bőven van még potenciál.”
A szakember emellett szót ejtett a Red Bull Racingről is, mely csapat tervei szerint a hétvégi Maláj Nagydíjon pályára viszi kinetikus energia-visszanyerő rendszerét. A McLaren versenyzője, Jenson Button korábban úgy nyilatkozott, az energiaital-gyárosok hibrid technológiája közel sem lesz olyan hatékony, mint a Mercedes-Benz által gyártott rendszer, Neale azonban kijelentette, ezt hiba volna előre kijelenteni, noha tény, a német gyártó valóban előnyben lehet ebben a tekintetben.
„Semmit sem tudok a rendszerükről. Azt gondolom, a Mercedes-Benz számára – akik a mi rendszerünket is építették – előnyt jelenthet az a 12 hónapnyi extra tapasztalat. Ezt azonban rendkívül nehéz számszerűsíteni, mert nincsen összehasonlítási alapunk.”
„Azt gondolom, az év ezen szakaszában mindannyian arra törekszünk, hogy megbízható autóval álljunk rajthoz. Természetesen a megnövekedett összetettség velejárója lehet a megbízhatósági kockázat. Éppen ezért keményen dolgozunk azon, hogy miközben az aerodinamikai teljesítmény fokozására koncentrálunk, megbizonyosodjunk arról, hogy a mögöttes rendszerek is megbízhatóan működnek.”