George Russell a 3., Lewis Hamilton pedig a 4. helyen ért célba Montrealban, előbbi versenyző pedig a futamot követően arról beszélt, azért is nagyon örömteli a remek eredmény, mert egyértelmű, hogy a Mercedes nagyot tudott előrelépni W15-ös kódjelű versenyautójával. Miközben a német csapat keményen dolgozott azon, hogy kiszélesítse az autó működési tartományát, James Allison technikai igazgató elárulta, számos új alkatrésszel igyekeznek kordában tartani a versenygépet a folytatásban.
„A változtatások, amelyeket végrehajtottunk, jobbá teszik ezt az autót, és ez igaz lesz minden pályán, ahová megyünk” — magyarázta a szakember. „Montreal jellegzetességei miatt az autó egy kicsit gyorsabbnak tűnt, mint amennyire alapvetően lehetünk a következő versenyeken. Úgy gondolom, hogy Barcelonában versenyképesek leszünk, de nem leszünk a mezőny legelején, mert a következő pályák egy kicsit komolyabb tesztet jelentenek az autónak. Forró aszfalt, szélesebb kanyarsebességek.”
„Azonban azt is tudom, hogy mi vár ránk. Azt is tudom, hogy mit tervezünk az autó további javítása érdekében. A kihívás számunkra az, hogy ezeket a fejlesztéseket olyan ütemben hozzuk, amelyet a többiek nem tudnak tartani, és ezzel az autót az élmezőnybe kényszerítjük azáltal, hogy itt mindenki erőfeszítéseket tesz az elkövetkező hetekben és hónapokban, hogy az autó bármely pályán, ahol versenyezünk a jövőben, olyan teljesítményt nyújtson, mint Montrealban vagy még jobbat.”
A 2022-es technikai szabályok bevezetése óta a Mercedes sokat küszködött azzal, hogy autója csak egy meglehetősen szűk tartományon belül tudott hatékonyan működni, ezen a téren azonban jelentős előrelépéseket tett a német csapat.
„Azt hiszem, jelentősen kibővítettük a tartományt” — mondta Allison. „Még mindig van mit tennünk, és ezt biztosan tudni fogjuk, amikor a következő pályára megyünk, amely Barcelona lesz, mert ott igazán széles skálája van a kanyarfeltételeknek. Az is egy sokkal forróbb pálya, így az elég komoly teszt lesz az autó számára.”
A Mercedes nemrégiben egy vadonatúj első szárnyat is bevetett, arra a kérdésre pedig, hogy a várakozásoknak megfelelően működött-e, a technikai igazgató így felelt: „Úgy gondolom, igen.”
„Már volt egy elképzelésünk arról, hogyan fog viselkedni, mert az előző versenyen Monacóban csak George-dzsal használtuk. Montrealban két autóra került fel, és azt vártuk, hogy jól fog teljesíteni. Arra számítottunk, hogy jobban teljesít Kanadában, mint Monacóban, mert bár a kanadai pálya szokatlan, mégis inkább tekinthető szokványos pályának, mint Monaco.”
„Több teljesítményt adott, az autó könnyebben vezethetővé vált, jól kiegyensúlyozottá, és az autó a versenyző barátja lett, nem pedig egy olyan dolog, amivel küzdöttek, ami problémás volt a szezon kezdetén.”