Nem a versenyautó belső problémái okozzák a Mercedes gumikkal való küszködését – a német istálló motorsport-igazgatója, Toto Wolff elárulta, mindent megtesznek azért, hogy kiderítsék, miért küszködtek versenyzőik a barcelonai futamon.
Nem a versenyautó belső problémái okozzák a Mercedes gumikkal való küszködését – a német istálló motorsport-igazgatója, Toto Wolff elárulta, mindent megtesznek azért, hogy kiderítsék, miért küszködtek versenyzőik a barcelonai futamon.
A Spanyol Nagydíj időmérő edzésén a brackley-i gárda kibérelte magának az első rajtsort – Nico Rosberg pole pozícióból vághatott neki a vasárnapi versenynek, mellőle csapattársa, Lewis Hamilton várhatta a piros lámpák kialvását.
A futam azonban katasztrofálisan alakult a Mercedes számára: a versenyzők folyamatosan a gumikopással küszködtek, és végül csak Rosbergnek sikerült a pontszerzés a katalán fővárosban.
Az AUTOSPORT című angol szaklapnak nyilatkozva Toto Wolff, a Mercedes motorsport-igazgatója elmondta, nem az autóval van a gond.
„Kétlem, hogy ez egy autóval kapcsolatos belső probléma, ha ugyanis ez lenne a helyzet, akkor nem tudtunk volna három pole pozíciót szerezni. És nem tudnánk jók lenni egy etap során, miközben rosszak vagyunk egy másikban” – fogalmazott a szakember.
„Megpróbálunk mindent gondosan kielemezni – hogyan kezeljük az abroncsokat, hogyan melegítjük fel őket, hogyan tartjuk üzemi hőmérsékleten, vagy éppen miképp hűtjük le őket.”
„Megnézzük riválisainkat is, hiszen láthatjuk, hogy vannak, akik könnyebben boldogulnak ezekkel az abroncsokkal. Úgy tűnik például, hogy Kiminek [Räikkönen] nem kell sokat foglalkozni a gumikezeléssel, miközben mindenki másnak kell egy kicsit a gyors kanyarokban, mint a barcelonai 3-as vagy 9-es.”
„Szóval nem hinném, hogy az autóval van probléma, inkább a gumikezelési folyamatokkal.”
A Mercedes csapata vasárnap este, a futam után egy kétórás technikai értekezletet tartott, hogy kiderítse, Rosberg a pole pozíció megszerzése után miért csúszott végül hátra a hatodik helyre, és Hamilton miért csak tizenkettedik lett Barcelonában.
Wolff elismerte, rettentően zavaró a helyzet, főleg annak fényében, hogy a Mercedes hétvégén főképp a versenybeállításokra fókuszált, ennek ellenére azonban sikerült megszerezniük az első két rajthelyet.
„A harmadik szabadedzésen megtettünk egy hosszabb etapot, ami elég jól sikerült, és olyan beállításokat választottunk, melyekről azt gondoltuk, hogy a versenyen lesznek a legjobbak” – magyarázta.
„Szóval eléggé meglepődtünk az időmérőn mutatott tempón. Hogy a többiek valamivel konzervatívabbak voltak-e a versenybeállítások tekintetében? Nem hiszem. Valami másról van szó. Ki kell elemeznünk mindent. A múltban is láthattuk, hogy az az autó, amelyik jó a szezon elején a különféle pályákon, egy alapvetően gyors versenygép. Volt három rajtelsőségünk, szóval ez egy gyors autó, de aztán veszítünk a teljesítményből.”
„Most össze kell dugnunk a fejünket csapaton belül, ki kell elemeznünk, mit csináltunk szombaton és vasárnap. Ki kell derítenünk, hogy van-e valami, amit nem vizsgáltunk meg jobban, noha kellett volna.”