Nico Rosberg elárulta, hogy csapata egy komoly javítócsomaggal készül a szezonnyitónak helyet adó Bahreini Nagydíjra, így a jelenlegi modelljük még csak egy átmeneti autónak tekinthető, a legújabb fejlesztések márciusban kerülnek majd élesben is bevetésre.
Nico Rosberg elárulta, hogy csapata egy komoly javítócsomaggal készül a szezonnyitónak helyet adó Bahreini Nagydíjra, így a jelenlegi modelljük még csak egy átmeneti autónak tekinthető, a legújabb fejlesztések márciusban kerülnek majd élesben is bevetésre.
A Mercedes nem szerepelt túl fényesen az első téli teszten, és ez az e heti tesztprogramon sem változott meg, hiszen Rosberg csak a kilencedik helyre hozta be versenygépét csütörtökön Jerezben, és ideje több mint három másodperccel maradt el a legjobbtól, ami jelentős.
A német versenyző azonban elmondta, hogy pánikra semmi ok, hiszen számítottak erre, de egy átfogó fejlesztési csomaggal készülnek a szezonnyitóra, amitől komoly előrelépést remélnek.
„Őszintén szólva, számítottunk erre. Ez egy átmeneti autó, nem sok köze van ahhoz az autóhoz, amivel rajthoz állunk majd Bahreinben” – mondta Rosberg a riportereknek.
„Jelenleg azon vagyunk, hogy minél több kilométert belerakjunk. Fontos, hogy megfelelően működjenek a rendszerek, mint a KERS, a hűtés, és komoly hangsúlyt fektetünk a megbízhatóságra, ami talán mindennél fontosabb.”
Rosberg azt is elmondta, hogy addig, amíg be nem vetik javítócsomagjukat, lehetetlenség megjósolni, hogy hol áll a Mercedes, azonban tisztában van azzal, hogy a riválisok sem tétlenkednek, és ők is komoly újításokkal készülnek a szezonnyitóra.
„Jelentős előrelépést fogunk elérni Bahreinre, ezért sem nézem a köridőket” – magyarázta. „Nyilván a többiek is készülnek, de egyelőre semmit nem lehet mondani. A hátsó szárnyam nem működött csütörtökön, ami jelentősen rontott a köridőmön. Azt gondolom, hogy még túl korai az erőviszonyokról beszélni.”
A német versenyző hozzátette, hogy első tesztnapja nem volt felhőtlen, hiszen több kisebb probléma is hátráltatta, de elmondása szerint ennek valahol örültek, hiszen inkább most, a tesztek alatt jöjjenek elő az új autó gyermekbetegségei, mint majd élesben, a nagydíjakon.
„Elég sok kört meg tudtam tenni, ami mindenképpen pozitív, azonban sajnos voltak kisebb problémáink, amik hátráltattak a munkában” – folytatta. „A hátsó szárny nem működött megfelelően, egy kisebb váltóhiba miatt megállt az autóm, korábban pedig egy szenzor állította meg a versenygépemet.”
„Szóval nem volt egy tökéletes nap, de folyamatosan tanulunk, és nekem, mint versenyzőnek is fontos, hogy minél több kört megtegyek, hiszen így tudok minél jobban felkészülni az idei szezonra.”