A német istálló a nyári szünetet megelőzően remek formát mutatott, hiszen három versenyt is meg tudott nyerni, azóta azonban igencsak visszaesett a csapat teljesítménye: a fejlesztések sem a várakozások szerint működtek, ráadásul a Mercedes autójának teljesítményingadozása igencsak jelentős, ami továbbra is rejtély a mérnökök számára.
A múlt hétvégi Mexikói Nagydíjon Lewis Hamilton a 4., George Russell pedig az 5. helyen futott be, és bár a hétvége kezdeti szakaszában ütőképesnek tűntek, a dobogóra végül nem volt esélyük.
„Óriási ingadozásaink vannak. Pénteken nekünk volt a leggyorsabb autónk, de a versenyen kezdetben nem tudtuk tartani a tempót az első hárommal” — mondta Wolff az OE24 című osztrák lap kérdésére. „Aztán George eltörte az első szárnyát. Lewis legalább Sainz mögött tartotta a tempót. Összességében egy rejtéllyel állunk szemben, ami hasonló, mint ami a Red Bull-lal is történik.”
Wolff hozzátette, bízik abban, hogy a szezon hátralévő négy versenyhétvégéjén képesek lesznek felvenni a versenyt a McLarennel, a Ferrarival és a Red Bull-lal, és egy remek, négycsapatos küzdelmet látunk az évadzáróig. A Mercedes-főnök ugyanakkor rámutatott, az ő szemük előtt már a 2025-ös szezon lebeg.
„Ez egy szép célkitűzés lenne. Nyolc pilóta, akik küzdenek, és négy igazán jó csapat” — magyarázta Wolff. „Az év végéig hátralévő négy versenyre egyértelmű irányt adtam: feláldozom a jó versenyeredményt a jövő évi fejlesztés érdekében.”
„Számunkra most minden edzés és verseny egy teszt. Fontosabb számomra, hogy mindent kipróbáljunk: hasmagasság, hátsó szárny, felfüggesztés, stb. Vállaljuk a kockázatot, hogy tanuljunk.”