Lewis Hamilton már Austinban is a 2. helyen futott be az új padlólemezzel felvértezett W14-essel, a brit pilótát azonban utólag kizárták a versenyzből a kopólemez túlzott elhasználódása miatt. A hétszeres világbajnok aztán Mexikóban is remek formát mutatott: bár az egykörös tempó nem volt az igazi, Hamilton végül a győztes Max Verstappen mögött a 2. helyen ért célba.
Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke pedig azt mondja, biztató a mostani javuló forma, az új padlólemeznek pedig fontos szerepe lesz a jövő évi, W15-ös kódjelű modell fejlesztése kapcsán is.
“Önbizalmat ad 2024-re. Ebbe az irányba megyünk tovább, most pedig csak tovább kell növelnünk a teljesítményt a következő szezonra” – mondta az osztrák szakember, aki beszélt arról is, az különösen biztató számukra, hogy a hétszeres világbajnok Lewis Hamilton egyre elégedettebb a csapat versenyautójával.
“Több okból is elégedett vagyok. Lewis hihetetlenül vezetett. Nem voltunk biztosak abban, hogy a gumi kitart-e a végéig, de az utolsó körben futotta meg a leggyorsabb körét. Az autó jó volt. Ha sikerülne jobb időmérőt futnunk, akkor talán újra az élen lehetünk.”
Hamilton ugyanakkor Mexikóban arról beszélt, nagyon sokat kell fejlődniük ahhoz, hogy a Red Bull-lal tudjanak harcolni 2024-ben, habár a Mercedesnek a kezdeti, körönkénti másfél másodperces hátrányból sikerült sokat lefaragnia. A Forma-1 és az AWS közös elemzése szerint a Red Bullhoz képest most nagyjából fél másodperc a Mercedes lemaradása egy körön.
“A kulcs az, hogy a jövő év elején, Bahreinben ne ugyanekkora hátrányban legyünk” – mondta Hamilton. “De remélhetőleg a következő pár versenyen szoros lesz a küzdelem.”