A Mercedes gyenge autóként tekint a W14-esre, amíg az nem lesz a leggyorsabb - F1VILÁG.HU

A Mercedes gyenge autóként tekint a W14-esre, amíg az nem lesz a leggyorsabb

HIRDETÉS
A Mercedes Forma-1-es csapatánál egészen addig „gyenge autóként” tekintenek idei modelljükre, amíg az nem lesz a leggyorsabb a mezőnyben – erről az istálló technikai igazgatója, James Allison beszélt.
George Russell Mercedes

Allison nemrég tért vissza a technikai igazgatói pozícióba, ahol Mike Elliott feladatait vette át. Nincs egyszerű dolga, a német istálló ugyanis nehezen indította a 2023-as F1-es idényt, és jelenleg is drasztikus változtatásokat hajtanak végre az autón annak érdekében, hogy visszakerüljenek a győztesek közé.

A neves szakember nemrég újságíróknak nyilatkozva beszélt arról, bár a Mercedes idei autója alapvetően képes felvenni a versenyt a mezőny legtöbb versenygépével, természetesen nem lehetnek elégedettek, hiszen egyelőre nem tudnak a győzelmekért csatázni.

„Megbízható – ez határozottan erősség” – mondta, amikor a W14-es kódjelű versenyautó karakterisztikájáról kérdezték. „Nagyon jó versenyzőpáros foglalkozik vele! Az autó jobb, mint a mezőny nagy része, de amíg nem lesz a leggyorsabb, addig mindannyiunk számára olyan, mint egy gyenge autó.”

„Meglehetősen kíméletesen bánik a gumikkal, de nem annyira jó, mint néhány korábban gyártott autónk. Több leszorítóerővel rendelkezik, mint a mezőny autóinak nagy része, de nem hatékony. A kezelhetősége hagy némi kívánnivalót maga után, és kétségkívül dolgozni kell még rajta. Ez is része annak, amit a csapatnak meg kell oldania ahhoz, hogy újra egy győztes matéria legyen a kezünkben.”

Allison szerint még korai arról beszélni, hogy a Mercedes idei autója mely pályákon lehet különösen erős.

„Még nagyon korán van ahhoz, hogy megállapítsuk, melyik pályán jó az autónk, és melyiken nem – mivel az autó nem egy fix dolog. Egy olyan platform, amely fejlődik folyamatosan az év során. Ha most rá kellene böknöm valamire, akkor azt mondanám, hogy egy kicsit erősebbek vagyunk az első tengelyt igénybe vevő pályákon, mintsem a túlságosan hátsó tengelyt igénylő helyszíneken.”

„Szóval egy bahreinihez hasonló pályán minden arról szól, hogy az autó miképp bánik a hátsó gumikkal. Melbourne-ben inkább az első tengely számít, Barcelona és Silverstone pedig ugyancsak ilyen helyszínek.”

„De még túl korai erről jósolgatni, mivel még kiforratlanok ezek a szabályok, ez egy fiatal autó, rengeteg mindent hozzá lehet még tenni.”

A technikai igazgató megerősítette, a hétvégi Azeri Nagydíjra egy új csomaggal érkeznek, és folyamatosan kerülnek fel újítások a W14-esre az idény előrehaladával.

Hirdetés

„Lényegében minden hétvégén más autót viszünk versenyezni. Olykor egy kicsit több új elem kerül rá, máskor kevesebb. De minden egyes versenyen voltak új dolgok. Baku sem lesz kivétel, és remélem, hogy ezt fenn is tudjuk tartani. Hiszen a költségplafon azért korlátoz bennünket. De azon szakaszában járunk a szezonnak, amikor is rengeteg tűzerő van ahhoz, hogy hétvégéről hétvégére javítsunk a köridőkön.”

Arra a kérdésre, hogy mely csapatot tartják jelenleg legfőbb ellenfelüknek, Allison kifejtette, inkább arra fókuszálnak, hogy általánosságban véve javítsanak autójuk teljesítményén.

„Megpróbálunk nem igazán ebben gondolkodni. Arra összpontosítunk, hogy mely területekben rejlik lehetőség az autón. És hogy milyen gyorsan tudjuk kiaknázni ezeket. Minél hamarabb képesek leszünk rá, és minél meredekebb lesz ez a görbe, annál jobbak lesznek az esélyeink bármely csapat ellen az adott hétvégén, illetve a bajnokságban.”

„De abszolút reálisan látjuk azt, hogy jelentős teljesítmény van a Red Bullnál, és különösen Maxnál [Verstappen]. Igazán méltó ellenfelek ahhoz, hogy levadásszuk, majd idővel megelőzzük őket!”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

A Mercedes gyenge autóként tekint a W14-esre, amíg az nem lesz a leggyorsabb
Piastri: A tempó megvan, de van min javítani
Sainzot köszönetképp engedi el a Ferrari idő előtt a Williamshez, Hamiltont viszont ki sem kérték a Mercedestől
A koszos pályán érzi igazán jól magát a Mercedes
Sainz figyelmeztet: „Tennünk kell az egykörös tempóért!”

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!