Ross Brawn, a Mercedes GP csapatfőnöke az Autosport című brit szaklapnak nyilatkozva elárulta, feltehetően a legtöbb versenyen három bokszkiállást láthatunk majd a Pirelli abroncsainak gyors elhasználódása miatt, ám azt sem tartja kizártnak, hogy némely versenyeken a négy kerékcsere lesz kifizetődőbb.
Ross Brawn, a Mercedes GP csapatfőnöke az Autosport című brit szaklapnak nyilatkozva elárulta, feltehetően a legtöbb versenyen három bokszkiállást láthatunk majd a Pirelli abroncsainak gyors elhasználódása miatt, ám azt sem tartja kizártnak, hogy némely versenyeken a négy kerékcsere lesz kifizetődőbb.
Habár a Forma-1-be idén visszatérő olasz gumigyártó úgy véli, a kétkiállásos taktika lesz a leggyakoribb az idei esztendőben, a Mercedest irányító Brawn szerint ez nem így van, a keverékek elhasználódása ugyanis arra készteti a csapatokat, hogy inkább több kerékcserét vállaljanak be, mintsem sok időt veszítsenek a versenypályán.
„Ezekkel a gumikkal nem engedhetünk meg magunknak hosszú etapokat, mert a gumik elhasználódása viszonylag lineáris módon történik és nagyon gyorsan elkopnak, amikor a végét járják. Tehát ilyenkor nagyon sok időt veszítenénk” – mondta a csapatfőnök nemrégiben.
„Ideális esetben a legjobb versenyidőt kell futni úgy, hogy minimálisra szűkítjük a bokszkiállások számát, tehát úgy vélem, a legtöbben három kiállás mellett döntünk majd a versenyeken. Ha úgy alakul, hogy négyszer kell a bokszba hajtani, az azt jelenti, hogy keményebben használjuk a gumikat, az extra kiállással elvesztegetett időt viszont nehéz lesz behozni.”
Brawn hozzátette, sok múlik persze az adott versenypályán és a rendelkezésre álló körülményeken is.
„Ez természetesen pályafüggő, mert néhány helyszínen rövidebbek a kiállások. Monacóban például rendkívül rövid a bokszutca, tehát ott úgy tudunk kiállni, hogy viszonylag keveset veszítünk vele. Ez függ a körülményektől is, de ha a számításaink úgy mutatják egy verseny során, hogy négy kiállással jobban járnánk, akkor lehet, hogy ennyi kerékcsere mellett tesszük le a voksunkat.”
A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner mindeközben úgy nyilatkozott, a Pirelli visszatérésével izgalmasabbá válhatnak a versenyek, hiszen számos eltérő stratégiát láthatunk majd az idény során.
„Azt hiszem, az új gumik érkezésével különböző versenystratégiákat láthatunk majd” – mondta Horner.
„Minden bizonnyal több bokszkiállás lesz a futamok során és talán eltérő taktikák is. Viszont ez mindenkit ugyanúgy érint, és az számít, ki érti meg legjobban az abroncsokat és kinek lesz a legjobb taktikája.”
„Ez olyasvalami, amiben meglehetősen erősek voltunk tavaly. Stratégiailag a csapat nagyon erős.”