A Mercedes is kipróbálta a Red Bull oldalszekrényeit, de rosszabb lett tőle az autója - F1VILÁG.HU

A Mercedes is kipróbálta a Red Bull oldalszekrényeit, de rosszabb lett tőle az autója

HIRDETÉS
Nem működött a Mercedes Forma-1-es autóján az az oldalszekrény-koncepció, mellyel a Red Bull csapata előállt az idei szezonban – mondta Toto Wolff, kinek állítása szerint a szélcsatornában jelentős leszorítóerő-veszteséggel járt a megoldás.
2023 British Grand Prix, Saturday - LAT Images Lewis Hamilton
HIRDETÉS

A McLaren az elmúlt hetekben jelentős előrelépéseket tett új fejlesztési csomagjával, melyet a Red Bull és az Aston Martin oldalszekrény-megoldásai inspiráltak. Ez pedig több rivális csapatot is arra késztetett, hogy újra megvizsgálják az említett csapatok által járt utat. A Mercedesnél jó ideje állítják már, a teljesítmény szempontjából az oldalszekrények nem számítanak olyan sokat, és bár ők is merítettek ötletet a Red Bull autójáról, nem mentek el olyan messzire, mint egyes ellenfeleik.

Toto Wolff csapatfőnök szerint ennek egyszerű oka van: amikor hónapokkal ezelőtt kipróbálták a Red Bull megoldását a szélcsatornában, egyszerűen nem lett erősebb az autójuk, sőt, épp ellenkezőleg!

„Már nagyon hamar bekerült a szélcsatornánkba az oldalszekrény-koncepció, illetve a kocsiteszt, hogy lássuk, milyen utakat nyithat meg, és mennyit tesz hozzá a teljesítményünkhöz” – magyarázta Wolff arra a kérdésre, hogy a Mercedes miért nem követte a Red Bullt, miközben több istálló is egyértelműen előrelépett az energiaital-gyárosok koncepciójának másolásával.

„A relatív leszorítóerő-veszteség jelentős volt. Szóval nem egy olyasvalamiről volt szó, amit az év elején követni akartunk. Hogy változtatni fogunk-e a tervezési irányunkon? Azt gondolom, nagyszerű aerodinamikai csapatunk van James [Allison] vezetésével, és biztos vagyok benne, hogy megfontolandó lesz a McLaren által megtett előrelépést látva.”

Wolff ugyanakkor továbbra is meggyőződéssel állítja, nem feltétlenül a kasztni látható része révén tudnának sokat fejlődni, hanem inkább azzal, ha javítani tudnának a padlólemez teljesítményén.

„Az oldalszekrények, illetve a kocsiteszt csak egy része a kasztninak, és egyértelműen úgy tűnik, hogy érdekes megoldások azok, amiket megnyit. De a teljesítmény nagy része a padlólemezből és a diffúzorból származik, és még nem láttuk, hogyan interpretálták a szabályokat, és hogyan csinálták.”

„Az viszont tény, hogyha megnézzük az erős autókat, azok egy kicsit hasonlítanak, ha oldalról, vagy felülről nézzük őket, és kétségkívül erre is gondoltunk akkoriban.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!