A német gyártó az idei évben is sokat küszködik versenyautójával, miközben a Red Bull sorozatban harmadik éve dominál az F1-be. A Mercedesnél a múlt hétvégi Japán Nagydíj után ismerték el, W15-ös versenyautójuk olyan karakterisztikával rendelkezik, melynek „semmi értelme”, hiába növelték meg ugyanis a leszorítóerejét, azt egész egyszerűen képtelenek extra teljesítményre váltani.
Miközben a csapatnál tovább keresik a válaszokat, joggal merül fel a kérdés, vajon van-e értelme ennyi erőforrást áldozni a jelenlegi versenyautóra, tudván, hogy 2026-ban ismét teljesen megváltoznak a Forma-1 szabályai. Az persze nem ilyen kézenfekvő, hiszen a szabályok szerint a csapatok leghamarabb csak jövő januártól kezdhetnek el dolgozni az új generációs versenyautókon, Toto Wolff csapatfőnök pedig leszögezte, nem fogják bedobni a törölközőt.
„Mi vagyunk a Mercedes” — mondta az osztrák szakember. „Nem hagyhatjuk teljesen figyelmen kívül a jelenlegi szabályozásokat, és nem teljesíthetünk tovább a jelenlegi szinten. Nem ez a márka ambíciója, sem a miénk, sem a partnereinké. Szóval nem. Úgy gondolom, tovább kell nyomnunk, tovább kell gyarapítanunk a tudásunkat.”
„Végső soron azonban, amikor az FIA valamilyen szabályozási formát kidolgoz, a többi csapathoz hasonlóan mi is elkezdjük azt megvizsgálni, és valószínűleg korábban, mint a többiek. Ha az az elvárásod, hogy győzelmekért és bajnoki címekért versenyezz, akkor azt mondhatjuk, hogy lényegében senki földjén vagyunk, mivel Max [Verstappen] és a Red Bull messze előttünk jár.”
„Benne vagyunk ebben a csoportban, de egyik csapat számára sem kielégítő, a második, harmadik, vagy negyedik helyért küzdeni. Mindig is azt mondtam, hogyha tisztán sport szempontjából nézem, az első hely a fontos, nem a második, a harmadik, vagy a negyedik. De ez a valóság, amellyel jelenleg szembesülünk, és megpróbáljuk a legjobbat kihozni ebből az új valóságból.”
„Az a célunk, hogy legyőzzük közvetlen versenytársainkat, miközben elismerjük, hogy valaki egyszerűen jobb munkát végez, és olyan mércét állít fel, amelyet végül nekünk is fel kell állítanunk magunk elé, akár képesek vagyunk-e versenyeket nyerni idén, akár nem. Nem szeretném feladni ezt az ambíciót. Jövőre pedig egészen biztosan nem.”
„2026-ban egy nagy újrakezdés várható, ami valószínűleg a legreálisabb lehetőséget nyújtja bármelyik csapat számára, hogy legyőzze a Red Bullt. De addig még van egy és háromnegyed szezon, és nem szeretnék további 18 hónapot szenvedni. Csak reménykedem a kiemelkedő pillanatokban és egy felfelé ívelő pályában.”