A Mercedes GP célja, hogy a két hét múlva esedékes Török Nagydíjon megismételje Sanghajban nyújtott teljesítményét, és erre minden esélyük meg is van – véli a német gyártó motorsport-igazgatója, Norbert Haug.
A Mercedes GP célja, hogy a két hét múlva esedékes Török Nagydíjon megismételje Sanghajban nyújtott teljesítményét, és erre minden esélyük meg is van – véli a német gyártó motorsport-igazgatója, Norbert Haug.
A brackley-i gárda számára nem a várakozásoknak megfelelően alakult a szezonkezdet, a legutóbbi, kínai versenyhétvégén azonban sokkal közelebb tudtak kerülni az élbolyhoz, mint az év első két futamán.
Norbert Haug szerint a Sanghajban nyújtott teljesítmény bizonyítja, hogy az MGP W02-es versenygépek képesek gyorsan körözni a pályán, a nehézséget az jelenti, hogy miképp tudják kihozni belőle a maximumot.
„Nem ígérhetem, hogy hasonló dolgot viszünk véghez Törökországban, de a legfontosabb, hogy megtaláljuk a kulcsát a sebességnek. A sebesség ott van. A Kínában nyújtott teljesítmény valós volt” – mondta Haug, majd hozzátette, a legutóbbi versenyhétvégén másképp álltak hozzá a munkához, melynek meg is lett az eredménye.
„Nyilvánvalóan boldogabb lennék, ha a kínai verseny lett volna az első az idei szezonban. A sanghaji versenypálya nem tér el nagy mértékben a malájtól, nagyon sok hasonlóság van a kettő között: és az egyenesben nyújtott teljesítmény mindkét helyszínen hasonló jelentőséggel bír.”
„Viszont most már jobban értjük az autót. Ross leült a srácokkal és a mérnökökkel és másképp közelítettük meg a hétvégét. Pénteken például könnyen el lehet használni a gumikat nagy üzemanyag-terhelés mellett, ha viszont jó az autód egyensúlya, akkor megengedheted magadnak a nagyobb terhelést.”
A szakember hozzátette, nagyon reméli, hogy Isztambulban már nem okoz problémát az állítható hátsó szárny, mely a nyitóversenyeken igencsak megnehezítette az istálló dolgát.
„Problémáink voltak a hátsó szárnylappal, de a javát már orvosoltuk. Egy eltérő rendszerünk van, ha viszont működik, akkor hatékony. Márpedig Kínában működött.”
„Ami azt illeti, inkább legyünk ötödikek egy második vagy harmadik helyre is képes autóval, mintsem hogy megörököljünk egy harmadik helyet – bár egyébként szívesen venném ezt is.”