A Mercedes motorsport-igazgatója, Toto Wolff elárulta, még csak fontolóra sem vették, hogy a Red Bulléhoz hasonló taktikát alkalmaznak a vasárnapi Kínai Nagydíjon.
Az energiaital-gyárosok remek stratégáit alkalmaztak a sanghaji verseny során, és amikor beküldték a biztonsági autót, Max Verstappen és Daniel Ricciardo is új abroncsokat kapott.
Utóbbi versenyző végül megnyerte a futamot – sőt, ha nem hibázik, Verstappen is befuthatott volna másodikként, tökéletessé téve ezzel a Red Bull diadalát.
Egy hasonló taktikával viszont Lewis Hamilton is a győzelemért harcolhatott volna, Toto Wolff azonban elárulta, mivel rossz döntésnek tartották, még csak nem is fontolgatták azt, hogy kihozzák a címvédőt, ahogy a Red Bull tette versenyzőivel.
„Akkor azt gondoltuk, a pályapozíció sokkal előnyösebb” – mondta a szakember.
„Az első etapban láthattuk, hogy nem nagyon volt előzés. Lewis a közepes keverékkel volt kint azon a ponton, alig 10 kör óta. A számításaink azt jósolták, hogy a közepes keverék kitart a végéig, és úgy hittük, nem járna akkora teljesítményelőnnyel, ha új lágy gumikat tennénk fel. De ez az előny végül jelentősebb volt, mint vártuk.”
„Visszatekintve az lett volna a helyes taktika, ha felrakjuk a második garnitúra lágyat. De a csapaton belül senki – engem is beleértve – nem gondolta azt, hogy ez a helyes döntés.”
Wolff tagadta, hogy túlságosan a Ferrarira fókuszáltak, miközben a Red Bull trükkje elkerülte a figyelmüket. A szakember elárulta, egyszerűen „nem volt a látókörükben” egy ilyen taktika a körülményektől függetlenül.
„A Ferrari és a Mercedes azonos stratégia mellett döntött, kint maradtunk. Nem gondolom, hogy azon múlt, mire fókuszálunk – a leggyorsabb versenyre törekedtünk. És ezt mutatták a szimulációink.”
„Nem vagyok biztos abban, hogy a Red Bullt meglepte a saját tempója, de minket és mindenki mást igen. Azon körülmények között bizony az volt a helyes dolog. Nekünk viszont abszolút nem volt a látókörünkben.”