A német istálló tavaly kiábrándítóan szerepelt a Forma-1-ben, idén pedig szeretne visszatérni a győztesek útjára, a múlt hétvégi Bahreini Nagydíjon azonban olyan kiábrándítóan szerepelt, hogy maga Toto Wolff is azt mondta, változtatniuk kell autójuk koncepcióján, a mostani W14-esből ugyanis nem fognak tudni győztest faragni.
Mindeközben Lewis Hamilton is meglehetősen kritikus hangot ütött meg egy interjúban: a hétszeres világbajnok azt mondta, a Mercedes egész egyszerűen nem hallgatott rá, amikor idei autójukat fejlesztették.
„Tavaly szóltam nekik az autóval kapcsolatos problémákról” – idézi Hamiltont a BBC Sport. „Rengeteg autót vezettem már életemben, szóval tudom, mire van szüksége egy autónak, és tudom, hogy mire nem.”
„És azt gondolom, hogy itt valójában az elszámoltathatóságról van szó – arról, hogy felvállaljuk és azt mondjuk, ’igen, nem hallgattunk rád, nem itt kellene tartanunk, és dolgoznunk kell’.”
Hamilton jelenleg érvényes szerződése a szezon végéig szól a Mercedesnél, Toto Wolff viszont nem tart attól, hogy a brit pilóta bizalma megingott volna a csapatban.
„Azt gondolom, ő szerves része ennek a csapatnak, felemeli a csapatot, és kitartunk egymás mellett” – mondta az osztrák szakember. „Nem gondolom, hogy ez megváltozik csak azért, mert volt egy újabb nagyon rossz kezdésünk. 8 világbajnoki címet nyertünk, és 6 egyéni trófeát szereztünk vele. Ez tartja magát, a kapcsolatunk tartja magát.”
Wolff azt mondja, természetesen reméli, hogy mihamarabb újra győztes autót adhatnak az F1 legeredményesebb pilótájának.
„Azt gondolom, túl könnyű lenne elveszíteni a versenyzőt, és pusztán bedobni a törölközőt. Mi nem tesszük ezt. Épp ellenkezőleg: nagyon mélyre kell ásnunk, mélyebbre, mint valaha, hogy mindkét pilótánknak olyan autót adjunk, mellyel képesek lesznek harcolni. Láthatjuk, hogy minden tőlük telhetőt megtesznek a mostani autónkkal.”
A Mercedes-főnök hozzátette, egész egyszerűen még nem érkezett el az ideje annak, hogy a 2024-es felállásról egyeztessenek.
„Miközben nagyon transzparens vagyok azzal kapcsolatban, hogy változtatnunk kell az autón, azt gondolom, még nincs itt az ideje annak, hogy a 2024-es versenyzői szituációról beszéljünk. Nagyon korán van még. Mindenkinek egy irányba kell húznia: a versenyzőknek, a mérnököknek, és nekünk, a menedzsment mindent tagjának is, ahelyett, hogy bedobnánk a törölközőt. Mi ilyet nem teszünk. Soha nem tettünk, és soha nem is fogjuk.”