Nico Rosberg múlt hétvégi, szingapúri problémái miatt újabb aggodalmak láttak napvilágot a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) által szorgalmazott rádiócsendet illetően.
Nico Rosberg múlt hétvégi, szingapúri problémái miatt újabb aggodalmak láttak napvilágot a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) által szorgalmazott rádiócsendet illetően.
A német versenyző már a verseny rajtja előtt bajba került, miután – mint később kiderült – elszakadt egy kábelköteg a kormányrúdban. Rosberg emiatt nem tudta használni a kuplungot, nem tudott megfelelően sebességet váltani, de a DRS- illetve hibrid-rendszerek sem működtek versenygépében.
Habár a Mercedes versenyzője a bokszból nekivághatott a futamnak, az első kerékcsere után nem tudta folytatni a küzdelmet.
A Mercedes motorsport-igazgatója, Toto Wolff úgy nyilatkozott, Rosberg hétvégi problémái jól mutatják, hogy olykor bizony szükséges, hogy a csapat a rádión keresztül tudjon kommunikálni a versenyzővel.
Ahogyan arról korábban beszámoltunk, 2015-ben már nem lehet az autó teljesítményével kapcsolatos információkkal ellátni a pilótákat.
Amikor Wolffot arról kérdezték, milyen lett volna a helyzet Szingapúrban, ha egyáltalán nem tudnak segíteni Rosbergnek a rádión keresztül, Wolff így felelt: „Egy rémálom! El tudják képzelni, hogy semmilyen információt nem adhatunk a versenyzőnek?”
„Biztonsági kérdéseket is felvet ez az egész. Hogy a fenébe ne kommunikálnánk egy versenyzővel, akinek a kormánya semmit sem jelez? A szingapúri versenynek talán irányt kell majd mutatnia a jövőre vonatkozóan a rádióüzeneteket illetően.”
Christian Horner – kinek csapata, a Red Bull hétvégén szintén problémákkal szembesült a verseny közben – szintén úgy véli, hiba volna nem engedni az alakulatoknak, hogy gondok esetén kommunikáljanak pilótáikkal.
„Ezek az autók őrülten bonyolultak, rengeteg dolog történik a versenyek közben” – mondta a szakember.
„Azzal teljes mértékben egyetértek, hogy szabaduljunk meg a versenyzők pátyolgatásától. Nem a mérnök dolga megmondani azt, hogy hol kéne fékezniük, és a többi.”
„De a jelenlegi erőforrások annyira bonyolultak, hogy megbízhatósági és biztonsági szempontból igenis fontos a kommunikáció. És a show szempontjából is jó, ha beszélünk hozzájuk. Legalább azt elmondhatnánk továbbra is, hogy túlmelegszenek a fékjeik, és ki kellene húzódniuk a szélárnyékból –csak hogy egy példát említsek.”