A Mercedes nemrég mutatta be vadonatúj versenygépét a nagyközönségnek, a W14-est pedig Silverstone-ban rögtön be is járatja a csapat. Az új autó a csapat tájékoztatása szerint logikus továbbfejlesztése a tavalyi modellnek, ennek ellenére viszont rengeteg újítás található rajta.
A kiábrándítóan sikerült 2022-es szezon közben és után számos alkalommal merült fel a kérdés, vajon a Mercedes megtartja-e az autó alapvető tervezési filozófiáját az új szezonra, Mike Elliott technikai igazgató pedig elárulta, végül miért is döntöttek emellett.
A szakember kifejtette, bár valóban sokat bajlódtak a W13-assal az elmúlt idényben, valójában rengeteg jó dolog volt az autóban, ezért a legfontosabb számukra az volt, hogy megoldást találjanak a felmerült problémákra.
„Az egész a részletekben rejlik, és sok olyan dolog van, ami kívülről nem látható” – magyarázta a szakember. „Különösen a padlólemez alatt, rengeteg lesz a fejlesztés. A lényegé részek közé tartozott számunkra az, hogy teljesen megváltoztattuk az első és a hátsó felfüggesztést, próbáltunk javítani az autó súlyán, emellett pedig a versenygép kezelhetőségén is.”
„Látható, hogy elég jelentős változtatások vannak a kasztnin, de a DNS ugyanaz maradt. Minden egyes területet megvizsgáltunk, és úgy voltunk vele, ’hogyan tudnánk javítani azon, amit csináltunk?’. Megvizsgáltuk a tavaly felmerült problémákat, és azt mondtuk, ’hogyan tudnánk a legjobban garantálni azt, hogy ezek a problémák nem ütik fel idén is a fejüket?’. Szóval minden a részletekben rejlik.”
Elliott kifejtette, véleménye szerint hibás döntés lett volna sutba dobni a tavalyi autókoncepciót. Ha így tesznek, biztosan hátrébb csúsznak a mezőnyben.
„Ha azokat az időszakokat nézzük, amikor óriási sikereket értünk el, akkor könnyű megfogni az adott autót, és azt gondolni, ’nos, egyszerűen csak erre fogunk építeni’. Úgy gondolom, tavaly időnként megkérdőjeleztük önmagunkat, és feltettük a kérdést, hogy ’Komoly hibát vétettünk? Változtatnunk kell azon, amit alapvetően csináltunk?’.”
„Viszont azt gondolom, pontosan tudjuk, hogyha belevágunk, és elkezdjük feltakarítani mindezt, és elölről kezdünk mindent, akkor még hátrébb kezdünk el csúszni. Szóval az egész arról szó, hogy jó döntéseket hozzunk. Bár voltak problémáink a tavalyi versenyautóval, úgy gondolom, rengeteg jó is volt abban az autóban. Sok minden volt, ami működött. A versenyzők például említették a megbízhatóságot, ami remek volt. Szóval azt gondolom, óvatosnak kell lenni, és nem szabad eldobni mindent, és elölről kezdeni.”