A Mercedes Forma-1-es csapatát irányító Ross Brawn szerint egyelőre még korai kijelenteni, hogy a Pirelli új abroncsainak hála a brackley-i gárdának esélye lesz a világbajnoki cím megszerzésére 2013-ban.
A Mercedes Forma-1-es csapatát irányító Ross Brawn szerint egyelőre még korai kijelenteni, hogy a Pirelli új abroncsainak hála a brackley-i gárdának esélye lesz a világbajnoki cím megszerzésére 2013-ban.
A német istálló világbajnok versenyzője, Lewis Hamilton a Magyar Nagydíj szombati időmérő edzése után a rajtelsőség megszerzése ellenére igencsak pesszimistán nyilatkozott másnapi esélyeiről – végül ellentmondást nem tűrő teljesítménnyel nyerte meg a hungaroringi futamot.
Bennfentesek szerint a Pirelli új szerkezetű abroncsai kedveztek a Mercedes autóinak a Hungaroringen, Ross Brawn csapatfőnök azonban egyelőre még nincs teljesen meggyőződve arról, hogy a 2012-es konstrukció megnövelheti a csapat bajnoki esélyeit.
„Kétségtelen, hogy az új gumik egyeseknek jobban kedveznek, de egyelőre még nem tudom, hogy ezek az abroncsok jobbak-e, vagy rosszabbak számunkra, mint mások számára” – fogalmazott a szakember.
„Egy kicsit talán megváltoztatták az erőviszonyokat, hiszen azok a csapatok, melyek eddig fenomenálisan teljesítettek, most küszködtek kicsit. Viszont meggyőződésem, hogy megbirkóznak velük.”
„Még csak most kezdtük el megérteni az eredeti, silverstone-i gumikat, most pedig ismét változtattak rajtuk. Jól alakult számunkra a hétvége a gumik megértésének tekintetében, de ez nem jelenti azt, hogy Spában is jók leszünk, hiszen minden helyzet más és más.”
A Lotus Forma-1-es csapatának pályaműveletekért felelős igazgatója, Alan Permane újságíróknak – köztük az F1Világ.hu munkatársainak – nyilatkozva a vasárnapi futam után elárulta, nyilvánvaló, hogy a Mercedes komoly előrelépéseket tett a gumik tekintetében.
„A Mercedesek egy körön nagyon gyorsak voltak eddig is, de most láthattuk, hogy a versenytempó tekintetében is óriásit fejlődtek, és megoldották az eddigi gumigondokat” – mondta a szakember.
„Nekünk nem voltak gondjaink a gumikkal, de úgy tűnt, a Red Bull és a Ferrari is küszködött azok túlmelegedésével.”