A technikai szabályok 2022-ben változtak meg jelentősen az F1-ben, amikor olyan autókat vezettek be, melyek elsősorban a talajhatás révén nyerik teljesítményüket. A szabályváltozásoktól azt várták, izgalmasabb versenyeket látunk majd. A Red Bull viszont az elmúlt két szezon során dominált a Forma-1-ben, és idén is óriási előnnyel vágott neki a világbajnokságnak, ha pedig ez nem lenne elég, a versenyzők is arra panaszkodnak, hogy egyre nehezebb versenyezni a mostani autókkal.
James Allison, a Mercedes technikai igazgatója szerint az nem feltétlenül a szabályozás hibája, hogy a Red Bull ekkora előnyben van, ám szerinte vannak olyan aspektusai a reguláknak, melyek esetében lehetett volna jobb megközelítést választani a látványosabb versenyek érdekében.
„Nem feltétlenül gondolom azt, hogy a szabályok kudarcot vallottak a Red Bull dominanciája miatt, hiszen a mi feladatunk az, hogy jó csatát kerekítünk a dologból” — mondta a szakember. „De vannak olyan dolgok a szabályokban, melyek egyikünknek sem tesznek jó szolgálatot. Nem gondolom észszerűnek azt, hogy olyan autóink vannak, melyek ennyire ragaszkodnak a talajhoz.”
Allison szerint nem volt jó ötlet, hogy az FIA elsősorban arra fókuszált az új autók megalkotásakor, hogy megszabaduljon a piszkos levegőtől, hogy a versenygépek könnyebben tudják követni egymást — más kritikus tényezőket — például a gumik viselkedését — ugyanis teljesen figyelmen kívül hagyták.
„Maga az elképzelés, hogy jó versenyzést kapunk pusztán az áramlatok kontrollálásával, figyelmen kívül hagyva a gumikat… A Red Bull viszont remek munkát végez, a többiek feladata pedig az, hogy jobb munkát végezzenek náluk. Nem gondolom azt, hogy ez a szabályalkotók hibája lenne.”
„Nem feltétlenül gondolom azt, hogy van valami, ami különösen rossz a talajhatású padlólemezek kapcsán. De ezek sajátos kialakítása, miszerint a hátsó hasmagasságra reagálnak, nem feltétlenül jó az autóknak, és ezt nem kellene átvinnünk 2026-ra.”
Arra a kérdésre, hogy véleményét osztják-e más F1-es csapatok is, Allison így felelt: „A csapatok körében ez pragmatikusan elfogadható reakció lenne. Az FIA még mindig nagyon is törekszik arra, hogy az áramlásmenedzsmentet mindenek fölé helyezze, feláldozva ezt a dolgot. És hasznos volna, ha egy kiegyensúlyozottabb megközelítést alkalmazna.”