Amíg nem tisztázódik, hogy szabályos-e a Mercedes alakulatának trükkös F-csatornája, addig a McLaren Mercedes alakulata sem tud fejleszteni ebbe az irányba – nyilatkozta a gárda technikai igazgatója, Paddy Lowe, aki reméli, a hétvégi Kínai Nagydíjon végre pont kerül az ügy végére.
Amíg nem tisztázódik, hogy szabályos-e a Mercedes alakulatának trükkös F-csatornája, addig a McLaren Mercedes alakulata sem tud fejleszteni ebbe az irányba – nyilatkozta a gárda technikai igazgatója, Paddy Lowe, aki reméli, a hétvégi Kínai Nagydíjon végre pont kerül az ügy végére.
Sanghajban a királykategória csapatai, illetve a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) képviselői tovább folytatják majd az egyeztetéseket a Mercedes DRS által aktiválódó F-csatornájáról.
Mint ismert, több csapat – köztük a Red Bull Racing és a Lotus – szerint szabálytalan a brackley-i gárda újítása, az ugyanis nem felel meg a szabályok szellemének, noha a sportot irányító testület eddig két alkalommal legálisnak minősítette azt.
A McLaren továbbra sem kíván beszállni a szópárbajba, és nem vádolja a Mercedes alakulatát, ám mihamarabb szeretné, ha tisztázódna az ügy, hiszen a gárda is tudni akarja, ki kell-e fejlesztenie a továbbiakban a trükkös F-csatornát.
„Egyszerűen nincs határozott álláspont egyik, vagy másik irányba. Amire most szükségünk van, az az, hogy tisztázzák a dolgot” – mondta Paddy Lowe technikai igazgató.
„Az igazság az, hogy jobb lett volna, ha mostanra tisztázódik a helyzet. Majd meglátjuk, hogy a kínai események merre visznek tovább minket ebben a tekintetben. Amíg nem kapunk tiszta állásfoglalást, nehéz erőfeszítéseket tenni ebbe az irányba. Gyakorlatilag be vagyunk ragadva most.”
„Olyan dolog nincs, hogy a szabályok szellemisége. Ezt a kifejezést gyakran használják, de a szabálykönyv egy szöveges dokumentum, aminek jelentése van. Eldöntheted, mit is jelent az, és hogy miképp dolgozol vele. Nincs egy olyan főszabály, mely kimondja, hogy muszáj a szabályok eredeti céljának megfelelő szellemben dolgozni.”
„Ha megnézzük a Mercedes rendszerét, akkor kaphatunk bizonyos érveket arra vonatkozóan, hogy az a DRS-re vonatkozó szabályok szellemében lett-e kifejlesztve. Nos, azt kell mondjam, hogy egyáltalán nem. A DRS-t azért csinálták, hogy a hátsó szárny egyik elemét mozgassa, nem pedig másra.”
„A vita, hogy használhatják-e a továbbiakban ezt a rendszert, nem arról szól, hogy megfelel-e a szabályok szellemének, vagy sem. Arról, hogy a szabályban leírtaknak eleget tesz-e.”