Toto Wolff elmondta, hogy a Mercedes már így is jelentős mennyiségű pénzt bukik a Forma-1-es motorszállítói szerződésein, miközben a csapatok és a szövetség is tovább szeretné olcsósítani a motorokat.
Toto Wolff elmondta, hogy a Mercedes már így is jelentős mennyiségű pénzt bukik a Forma-1-es motorszállítói szerződésein, miközben a csapatok és a szövetség is tovább szeretné olcsósítani a motorokat.
A Ferrari múlt héten nemmel szavazott a motorok olcsóbbá tételére, így az FIA elnöke, Jean Todt kijelentette, hogy a sport fenntarthatósága érdekében egy független beszállítót kell találniuk, aki alternatív és olcsó erőforrásokat tud biztosítani a résztvevők számára.
A Mercedes vezére, Wolff, akinek csapata a Williams, a Force India és a Lotus istállókat is ellátja egységeivel, úgy gondolja, hogy valamit nagyon gyorsan lépniük kell, mert már így is igencsak veszteséges számukra az üzlet.
„Már most rengeteg pénzt veszítünk” – mondta. „A kérdés az, hogy még mennyit fogunk veszíteni azzal, ha meglépjük azt, amit tervezünk, hiszen már most veszteséges az üzletünk.”
A szakember elmondta, hogy megérti a csapatokat, hogy olcsóbb motort szeretnének, azonban ez nem csak erről szól, a háttérben komoly üzleti és anyagi kérdések is felmerülnek.
„A partnerek a lehető legversenyképesebb motorra számítanak” – folytatta. „Hogy ezt ki tudjuk elégíteni, mivel egy versenyképes környezetben vagyunk, nagyon sokat kell fejleszteni, és ez rengeteg pénzt emészt fel.”
„Senki sem kérdezi meg tőlünk, hogy ezt a költséget milyen módon akarjuk visszakapni, és senki sem próbál meg segíteni ebben, hiszen a nap végén a profit az, ami számít, így a lehető leghatékonyabbnak kell lennünk.”
„Senkitől sem várhatjuk el, a sportág részvényeseitől sem, hogy jótékonysági intézmény legyenek.”