Lewis Hamilton 2,2 másodperccel a győztes Max Verstappen mögött ért célba, igaz, autója szabálytalansága miatt később megfosztották őt 2. helyezésétől. Ha viszont nem így történt volna, a verseny akár más eredményt is hozhatott volna, ha a hétszeres világbajnok nem veszít értékes időt kerékcseréi során. A brit pilóta autóján először 3,6, másodszor 3,4 másodperc alatt cseréltek kereket, ami abszolút átlagon aluli teljesítménynek mondható.
Az austini versenyen az Alpine produkálta a leggyorsabb kerékcserét 2,2 másodperccel, de a Red Bull leggyorsabb kiállásai 2,4 és 2,5 másodperc alatt sikerültek.
Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, nem emberi mulasztásról van szó esetükben, sokkal inkább felszereléseik terén kellene előre lépniük.
„A mi hozzáállásunk az elmúlt 12 évben az volt, hogy nem kell világbajnokoknak lennünk a bokszkiállások során” – mondta az osztrák szakember. „El kell kerülnünk a nagyon lassú kiállásokat. És most elérkezünk egy olyan helyzethez, ahol ráeszmélünk, hogy annyira versenyképes közegbe kerültünk, hogy javítanunk kell a teljesítményünkön.”
„Ez pedig a felszerelésekre, illetve a bokszkiállásokat körülvevő tudományra vonatkozik, hogy elkerüljük a 3 vagy 3,5 másodperces kerékcseréket – mivel ezek mind szerepet játszottak.”