A Mercedes motorsport-igazgatója, Toto Wolff jelezte, nyitottak arra, hogy a jövőben szorosabbra fűzzék kapcsolatukat valamely partnercsapatukkal – ugyanúgy, ahogy a Ferrari szövetségre lépett a Haas csapatával.
A Mercedes jelenleg váltóját, motorját, valamint teljes hidraulikus rendszerét adja a Force Indiának, míg a Williams a német gyártó erőforrásait, illetve az azokhoz kapcsolódó rendszereket használja.
A Williams támogatójaként jelenlévő Lawrence Stroll – Lance Stroll édesapja – nemrég úgy nyilatkozott, szeretné, ha a brit istálló szorosabbra fűzné együttműködését a Mercedesszel. Claire Williams mindazonáltal világossá tette, meg akarják tartani függetlenségüket.
Toto Wolff, a Mercedes motorsport-igazgatója a minap azt mondta, ha valóban lenne értelme, fontolóra vennének egy olyasféle együttműködést, mint amilyen a Ferrari és a Haas közötti.
„Azt hiszem, láthattuk, hogy a Ferrari és a Haas közti rendszer működik – méghozzá mindkét fél számára” – mondta a szakember.
„Érdekes bevételi forrás ez a Ferrarinak, és ami a szinergiát illeti, rengeteg mindenen lehet dolgozni, és jól működik a partnerség a Haas számára is. Nagyon versenyképes csapat, habár nincs történelme [az F1-ben], és nincs megszerzett tudásanyaga, melyek begyűjtése évekbe telik.”
„A rendszer eddig nagyon sikeres, és természetesen a mi gondolkodásunk is ebbe az irányba halad – hogy a Williamsszel vagy a Force Indiával együttműködjünk.”
„Viszont a 2018-as bajnoki küzdelem közepén járunk, és priorizálnunk kell.”
Arra a kérdésre, hogy 2019-re összejöhet-e egy ilyen együttműködés, Wolff így felelt: „Valami összejöhet 2019-re. Van bizonyos kapacitásunk.”
A szakember szerint azt korai megmondani, hogy tudnának-e így együtt dolgozni mindkét partnercsapatukkal.
„Nem tartunk még itt. Az ördög a részletekben rejlik. Nemcsak a gyártásról van szó, fontos, hogy ne hátráltassuk magunkat. Ez egy hosszú távú projekt lenne, nem pedig olyasvalami, aminek komoly hatása lenne 2019-re. 2-3 éves felvezetésre szükség van.”
A Mercedes-főnök utalt rá, a 2020 utáni érában lehet értelme egy ilyen együttműködésnek, amikor várhatóan érkezik a költségvetési plafon, illetve bizonyos alkatrészeket egységesítenek.
„Ha jól csináljuk, az előnyös lehet. De jól kell csinálni, mert fontos, hogy meglegyen az egyensúly.”