A Japánban aratott kettős győzelem ellenére a Mercedesnél továbbra is tartanak attól, hogy a Szingapúrban látott problémák újra felütik fejüket.
A Japánban aratott kettős győzelem ellenére a Mercedesnél továbbra is tartanak attól, hogy a Szingapúrban látott problémák újra felütik fejüket.
A német istálló komoly gondokkal küszködött a szingapúri hétvégén, autóinak egész egyszerűen nem volt elég jó tapadása ahhoz, hogy a legjobb eredményekért harcoljanak.
Lewis Hamilton végül kiesett a futamon, míg Nico Rosberg csak negyedikként ért célba. Egy héttel a kiábrándító eredmények után Hamilton nyert, német csapattársa pedig második lett Japánban.
„Lewis fantasztikus munkát végzett. Istennek hála sikerült kilábalnunk a szingapúri drámából és visszatértünk, ez minden, amit mondhatok” – fogalmazott Niki Lauda, a Mercedes nem ügyvezető elnöke.
„De aggódom amiatt, hogy a következő futam Szocsiban lesz, ahol a szingapúrihoz hasonló az aszfalt minősége. Szóval még nem vagyunk túl rajta, és nem lesz könnyű.”
„Keményen kell dolgoznunk, versenyképesnek kell maradnunk, és jónak is tűnünk.”
A Mercedesnek még nem volt ideje arra, hogy mélyrehatóan kielemezze a Szingapúrban látottakat, a brackley-i gyárban azonban egy külön munkacsoport foglalkozott a problémákkal.
Toto Wolff szerint ez nagyon fontos volt.
„Egy külön csoport vizsgálta a szingapúri esetet, és ahogy vártuk, nincs egy konkrét válasz a dologra, több tényező játszott szerepet abban, hogy az autó nem volt versenyképes” – mondta a Mercedes motorsport-igazgatója.
„Elég magyarázatot találtunk magunknak ahhoz, hogy itt leálljunk egy kicsit, hiszen ennek a csapatnak a tagjai ott voltak Szuzukában, megbizonyosodtunk arról, hogy lágy gumikkal, nagy leszorítóerőt igénylő pályákon a probléma nem merül fel újra.”
„De minden autó esetében vannak olyan pályák, amelyek fekszenek, és vannak olyanok, melyek kevésbé. Tavaly is Szingapúrban – főleg az időmérőn – küszködtünk leginkább.”