Az osztrák csapat bombaformában teljesített a 2023-as F1-es bajnokság eddig eltelt részében: a hét futam mindegyikét megnyerte, így versenyzőjével, Max Verstappennel egyetemben toronymagasan vezeti a világbajnoki összetettet. Az energiaital-gyárosok pedig folyamatosan igyekeznek javítani RB19-es kódjelű versenyautójukon, így az egy héttel ezelőtti Spanyol Nagydíjra is több fejlesztéssel érkeztek: módosítottak a padlóéleken, illetve autójuk diffúzorán is. Utóbbi újítás azért különösen érdekes, mert a Red Bullnál elismerték, más csapatoktól vették az ötletet.
„Nem feltételezhetjük azt, hogy az autó minden területén a legjobb megoldással rendelkezünk, amikor először pályára gurulunk. A mi valutánk a köridő, nemde? Ha megnézzük, a padlólemez ezen része már 2022-ben is jelen volt” – mondta Paul Monaghan, a csapat főmérnöke, majd a Williams alakulatát említette: „Emlékszem, a Williams autóján már elég hamar megjelent, és aztán több istálló is alkalmazta.”
„Akkor nem feltétlenül működött nálunk, de párszor megvizsgáltuk, és némi előnnyel jár. Kicsit nagyobb változásnak tűnik, mint amennyit valójában megvalósít, mivel a padlólemez hátulsó részét érinti. Szóval nem ez lesz a leglényegesebb dolog, de segít egy kicsit. Egy ideje már dolgoztunk rajta, és most olyan helyzetbe kerültünk, hogy alkalmazni tudtuk a padlólemezünkön.”