Bár a Michelin dühösen hagyta el a Forma-1-et a 2006-os szezon végén, mert úgy érezte, az FIA nem bánt vele rendesen a 2005-ös Amerikai Nagydíjon történtek után, a francia gyártó megerősítette: tárgyalásokat folytat a visszatérésről.
Bár a Michelin dühösen hagyta el a Forma-1-et a 2006-os szezon végén, mert úgy érezte, az FIA nem bánt vele rendesen a 2005-ös Amerikai Nagydíjon történtek után, a francia gyártó megerősítette: tárgyalásokat folytat a visszatérésről.
Az elmúlt három évben a sportban egyedüli beszállítóként jelen lévő Bridgestone a tavalyi évben megerősítette, hogy jelenlegi szerződését nem hosszabbítja meg, és a 2010-es szezon végén elhagyja az F1-et.
A szövetség azóta több gumigyártót is megkeresett, de nagyon úgy tűnik, hogy a Michelin lehet a befutó, ám a világ második legnagyobb gumigyártója kijelentette, csak bizonyos feltételekkel hajlandó visszatérni a királykategóriába.
“Hivatalos tárgyalásokat folytatunk az FIA illetékeseivel. Megfontolhatjuk a visszatérést, de csak néhány nagyon világos feltétellel” – árulta el a Michelin ügyvezetője, Jean Dominique Senard a Bloombergnek.
A feltételek pedig a következők lennének: a cégnek lehetősége legyen megmutatni, hogy milyen teljesítményre képesek az abroncsai, különös tekintettel a fogyasztás csökkentésére és a széndioxid kibocsátásra, ami azt is jelenti, hogy ki kell törölni a szabályokból a kontrolált gumik fogalmát.
Az FIA új elnöke, Jean Todt nyilván nem lesz ennek ellenére, ugyanis éppen a héten adott interjújában emelte ki, hogy zöldebbé kell tenni a Forma-1-et.
A Michelin úgy tűnik, környezetbarát technológiáit szeretné reklámozni a sportban, ha már közvetlenül nem mérheti össze erejét riválisaival az egybeszállítós rendszer miatt, melyet korábban komolyan kritizált.