A Forma-1-es gumiszállítói pozícióra pályázó Michelin szerint igenis elképzelhető egy gumiháború a királykategóriában anélkül, hogy a költségek az egekbe szöknének.
A Forma-1-es gumiszállítói pozícióra pályázó Michelin szerint igenis elképzelhető egy gumiháború a királykategóriában anélkül, hogy a költségek az egekbe szöknének.
A Forma-1-ben utoljára 2006-ban dolgozott egymás mellett két gumiszállító, akkor a Michelin a Bridgestone ellen kellett, hogy harcoljon.
Miután a francia gyártó nemrégiben beadta pályázatát a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) által a 2017-19-es időszakra kiírt tenderre, nem elképzelhetetlen, hogy a jövőben ismét több gumiszállító látja el abroncsokkal az F1-es csapatokat.
„Mi a magunk részéről imádnánk egy gumiháborút” – mondta Pascal Couasnon, a Michelin motorsport-igazgatója.
„Drágább lenne, mint amikor egy gyártó egyedül van, de most már idők járnak, mint 2005-ben és 2006-ban. Kevesebb tesztnap áll rendelkezésre manapság, szóval már ez is kontroll alatt tartja a költségeket.”
„Manapság a csapatok is rengeteg pénzt költenek arra, hogy megértsék a gumikat, hogy jobban tudják használni őket – a kérdés tehát az, hogy még többet költenek-e, ha két gyártó lesz? Szerintem nem.”
„A sportautó-kategóriában a Michelin és a Dunlop is jelen van. Rendben, ott minden teljesen nyitott, de a költségek remekül kontroll alatt vannak.”
„Szóval szerintem lehetséges a versengés két gyártó között. Gumiháborúnak azért nem nevezném, mert amikor ez kerül szóba, rengeteg forrásról is beszélnünk kell. De bizonyos kontroll mellett egy remek küzdelem abszolút lehetséges.”