Pénteken, Szocsiban szavazhatnak majd a Forma-1-es motorok befagyasztását előíró szabály enyhítéséről a királykategória csapatai.
Pénteken, Szocsiban szavazhatnak majd a Forma-1-es motorok befagyasztását előíró szabály enyhítéséről a királykategória csapatai.
Minderről először még Belgiumban egyeztettek először a csapatfőnökök, több motorgyártó is azt szeretné ugyanis, hogy ne csak télen, hanem idény közben is lehessen módosítani az erőforrásokon.
A Sport Munkacsoport holnapi ülésén újra napirendre kerül a téma, a Mercedes azonban érthetően nem szeretne ilyen mértékű fejlesztési szabadságot – ráadásul többen amiatt tartanak, a folyamatos fejlesztésekkel jelentősen megnövekednének a költségek is, ami bajba sodorhatja a kisebb csapatokat.
A Ferrari csapatfőnöke, Marco Mattiacci szerint ezek a félelmek megalapozatlanok, szerinte ugyanis nemcsak, hogy kevés plusz költségekkel járnának az évközi fejlesztések, de még jobban is járnának a partnercsapatok, hiszen jobb teljesítményre volnának képesek.
„Én a Ferrarinak dolgozom – és a Ferrari fő tevékenysége a motorgyártás. A Forma-1 pedig az innovációt és folyamatos fejlődést jelenti. Szóval semmi értelme annak, hogy egy évig hozzá sem nyúlhatunk a motorokhoz” – mondta Mattiacci.
„Az enyhítés egy olyan ötlet, melynek a média, a csapatok, és a résztulajdonosok is nyertesei lehetnek.”
„Ami pedig a kisebb csapatokat illeti: ha egy sokkal jobb motorral láthatom el őket, akkor jóval nagyobb esélyük lehet a pontszerzésre. És bár a szezon közben nem változtathatunk a motoron, folyamatosan fejlesztünk, szóval nem hinném, hogy a költségek jelentősen megemelkednek.”