Szívesen megrendezné a következő években is a Forma-1-es Német Nagydíjat Hockenheim, ehhez azonban az kell, hogy egy, a jelenleginél rentábilisabb szerződést írjanak alá a száguldó cirkusz tulajdonosával.
A német versenypálya évek óta veszteséget termel a Forma-1-es versenyrendezés miatt, a versenypálya marketingigazgatója, Jorn Teske pedig nemrég úgy fogalmazott, nemcsak a versenyrendezés jogdíjának csökkentését szeretnék elérni, hanem egy teljesen új szerződést kívánnak aláírni a sportág tulajdonosával.
„A célunk, hogy versenyt rendezzünk, a jövőben, szeretnénk, ha nálunk lenne a futam, de a legfontosabb, hogy a jelenlegi feltételek mellett erre nincs lehetőségünk” – mondta a szakember.
„Szóval egy olyan szerződést szeretnénk, mely leveszi rólunk a rizikó terhét, ez a kiindulási pont. Szóval nem a jogdíjról van szól, hanem egy olyan új szerződésről, mely nem jelent számunkra kockázatot.”
„A mi pályánk semmiféle financiális támogatást nem kap, sem az államtól, sem a régótól, sem pedig egyéb gazdasági vállalattól. Szóval mindent magunknak kell előteremteni és kezelni. Volt veszteségünk a múltban. Egy 10 éves szerződésünk volt, ezt kitöltöttük, habár voltak jobb, és voltak rosszabb éveink is.”
„Most elérkezett a pont, amikor már nem tudjuk így folytatni.”
Arra a kérdésre, hogy mit is jelentene a Hockenheimring számára egy kockázatmentes megállapodás, Teske így felelt: „Momentán mindig a jogdíjakról beszélünk, és aztán megkérdezik tőlünk, hogy mennyit fizetnénk azért, hogy nálunk legyen a verseny.”
„De ennek nem így kellene lennie, mert szerintünk újra kell strukturálni az üzleti modellt. Ez lehetne egy pályabérlés formájában [az F1, vagy egy promóter által], vagy pedig a jegybevételek, illetve a költségek megosztása által.”
A szakember hozzátette, a labda most az F1 térfelén pattog.
„Mi prezentáltuk az elképzeléseinket, a számainkat – nagyon átláthatóan, világosan, részletekbe menően. Nekik pedig most át kell gondolniuk.”
„Remélem, hogy mozognak majd egy kicsit. De nem ilyen egyszerű ez, hiszen egy financiális döntést kell meghozniuk. Vajon a nagy pénzt választják? Akkor mi kiesünk a versenyből. Vagy pedig hisznek a tradicionális versenypályán fontosságában, és abban, hogy Németország mennyire fontos az autógyártás szempontjából?”