A nyári szünet után beveti új specifikációjú motorját a Forma-1-be idén visszatért Honda.
A nyári szünet után beveti új specifikációjú motorját a Forma-1-be idén visszatért Honda.
A japán gyártó V6-os erőforrása egyelőre nem teljesített túlságosan jól és megbízhatóan a Honda autóiban, Arai Jasuhisa, a Honda motorsport-főnöke azonban úgy véli, már sikerült megoldani a megbízhatósági problémákat, így ideje a teljesítményre összpontosítani.
„Meggyőződésem, hogy a megbízhatósági gondokat már magunk mögött hagytuk, ami azt jelenti, hogy most már a motorerő növelésére fókuszálhatunk” – mondta a szakember.
„A nyári gyárbezárás után azt tervezzük, hogy a hátralévő 7 fejlesztési zsetonból néhányat felhasználva bevetjük új specifikációjú erőforrásunkat. A fontos terület számunkra valójában a belső égésű motor.”
„A jelenlegi szabályok magas fokú hatékonyságot követelnek meg, szóval szeretnénk megváltoztatni a karakterisztikát, valamint a kipufogórendszer elrendezését.”
„Szeretnénk továbbá csökkenteni a mechanikai súrlódást azáltal, hogy változtatunk a fogaskerék-rendszeren.”
„Nem minden újításunk lesz kész a Belga Nagydíjra: bizonyos elemeket bevetünk Spában, a többi pedig majd a rá következő hetekben debütál.”
Arai elismerte, ő és a Honda alábecsülték a Forma-1 kihívásait.
„A sport rengeteget változott a McLaren-Honda korábbi csillogó időszakához képest. A jelenlegi technológia sokkal bonyolultabb, ezért nagyon nehéz jó versenyautót építeni. Tudtuk, hogy nem lesz könnyű, de talán nem gondoltuk volna, hogy ilyen nehéz lesz.”
„Nem hittem volna, hogy ilyen kihívással nézünk szembe, de meggyőződésem, hogy jó irányba haladunk.”