A Pirelli megerősítette, hogy a Dallara jövő évre tervezett vadonatúj GP2-es versenygépein fogja tesztelni f1-es abroncsait, amíg véget nem ér a szezonközi teszttilalom a novemberben megrendezésre kerülő szezonzáró Abu Dhabi Nagydíjat követően.
A Pirelli megerősítette, hogy a Dallara jövő évre tervezett vadonatúj GP2-es versenygépein fogja tesztelni f1-es abroncsait, amíg véget nem ér a szezonközi teszttilalom a novemberben megrendezésre kerülő szezonzáró Abu Dhabi Nagydíjat követően.
Bár korábban az a hír járta, hogy az olasz cégóriás a Toyota idei évre tervezett forma-1-es versenygépén fogja tesztelni abroncsait, a Pirelli motorsport igazgatója, Paul Hembery az Autosportnak megerősítette, hogy az új GP2-es autókat fogják használni.
„Az utóbbi időben volt szó erről, de valószínűleg ezt ők terjesztették, mert talán azt akarták, hogy valaki használja az autóikat” – mondta a szakember.
„Azonban megerősíthetem, hogy a hírek nem igazak, és egy GP2-es autóval, az új GP2-es autóval fogjuk megkezdeni a felkészülési munkát, és azon fogjuk először tesztelni a következő idényre fejlesztett forma-1-es abroncsainkat.”
„A forma-1-es csapatokkal egyeztetve arra a következtetésre jutottunk, hogy az új GP2-es autó teljesítménye nincs messze. Úgy érezzük, hogy a tisztességes verseny szempontjából, a megbízhatóság és a stabilitás szem előtt tartásával ez egy kiváló kiindulási pont.”
Hembery azt is elmondta, hogy folyamatosan kapcsolatban lesznek a csapatokkal, és velük együtt döntenek majd arról, mikor lépjenek át forma-1-es szintre, már ami a technológiát illeti, és melyik autót használják tovább a gumik tesztelésére.
„Kapcsolatban leszünk a csapatokkal, mert meg akarjuk érteni, hogy mikor lesz szükségünk egy forma-1-es autóra, és hogy melyiket használjuk, hogy egyik gárda se kerüljön előnybe a másikkal szemben, illetve megfelelő visszajelzést kaphassunk, hogy mit kell még tennünk” – magyarázta.
„A Toyota autóját folyamatosan emlegetik, mert az egy olyan versenygép, amely akár az idei évben is versenyezhetne. A nagy hátránya viszont az, hogy soha nem tesztelték a szezon előtt, nem ment át egy előszűrőn és fogalmunk nincsen arról, mennyire megbízható, és így tovább.”
„Olyan extrém történetet is hallottam már, hogy megvesszük a Toyota F1 csapatot, azonban az igazság az, hogy csak néhány levelet váltottunk, melyben közölték velünk, hogy ha akarjuk, rendelkezésünkre állnak az autók.”
„Egy olyan alapkőre van szükségünk, amiben bízhatunk, és amire építhetünk információkat. Talán meg tudjuk győzni a csapatokat, hogy egy három éves autó, vagy valami hasonló, jóval kézenfekvőbb választás lehet, ha meg tudnak egyezni arról, hogy melyik márka legyen az.”
„A BMW például talán egy remek választás lenne” – gondolkodott hangosan Hembery.