Az idei évtől egyedüli gumiszállítóként jelenlévő Pirelli kedd éjszaka sikeresen befejezte utolsó, négynapos tesztprogramját Abu Dhabiban, ahol az összes száraz keverékű gumit, illetve az eső- és intermediate abroncsokat kipróbálta, utóbbi kettőt ráadásul sötétben.
Az idei évtől egyedüli gumiszállítóként jelenlévő Pirelli kedd éjszaka sikeresen befejezte utolsó, négynapos tesztprogramját Abu Dhabiban, ahol az összes száraz keverékű gumit, illetve az eső- és intermediate abroncsokat kipróbálta, utóbbi kettőt ráadásul sötétben.
Az olasz beszállító – amely 2013-ig biztosít egyedüliként abroncsokat a csapatoknak – most is spanyol tesztpilótáját, a hatalmas tapasztalattal rendelkező Pedro de la Rosát küldte pályára a Toyota 2009-es versenygépével a tavalyi szezonzárónak is helyet adó Adbu Dhabiban.
A négynapos teszt első két napján a Pirelli a száraz aszfaltra alkalmatos gumikra fókuszált, majd az utolsó két napon az eső- illetve intermediate abroncsokat tesztelte a mesterségesen fellocsolt pályán, ráadásul reflektorfényben.
Ezzel pedig történelmet írt az olasz cégóriás, hiszen korábban még soha senki nem körözött vizes pályán mesterséges fény mellett, ami arra is lehetőséget biztosított a jelenlévőknek, hogy megtapasztalják, milyenek a látási viszonyok a vizes pályán a sötétben.
De la Rosa az két vizes pályás teszten kétszer 119 kört (~372 km) teljesített, és elégedetten nyilatkozott ugyanis meggyőződése, hogy a Pirelli megfelelően felkészült az idei világbajnokságra.
„Véleményem szerint a Pirelli készen áll a Forma-1-re” – mondta a spanyol pilóta. „A száraz pályás teszt minden gond nélkül lezajlott, és megerősítette mindazt, amit az egy héttel korábban megrendezett bahreini teszten megtanultunk.”
„Azonban a legkülönlegesebb része a tesztnek az utolsó két nap volt, mikor kivilágított pályán köröztünk a vizes aszfalton, ami nem csak nekem, hanem mindenkinek teljesen új volt.”
„A legfontosabb az volt, hogy a vízszint egyenletes volt, ami lehetőséget biztosított arra, hogy akkurátus eredményeket kapjunk a tesztről. Úgy vélem, mind a száraz aszfaltra alkalmatos keverékek, mind pedig az eső- és intermediate gumik versenyképesek és stabilak voltak.”
A Pirelli motorsport igazgatója, Paul Hembery szintén elégedetten nyilatkozott, és a következőket mondta: „Bár tisztában vagyunk azzal, hogy újak vagyunk az F1-ben, és még sok mindent kell tanulnunk, meggyőződésem, hogy egy nagyon erős csomaggal kezdhetjük meg a hivatalos kollektív teszteket.”
A következő tesztprogram, ahol már az összes csapat tiszteletét teszi, február elsején veszi majd kezdetét a spanyolországi Valenciában.